Internet - Technologie

Prawie 300 marek ograniczyło reklamy na X/Twitterze

2023-11-24 08:54:34

Według szacunków firmy badawczej MediaRadar spośród 261 firm, które wydały ponad 1 mln dol. na reklamę na platformie X/Twitter od stycznia 2022 do października 2023 roku, aż 86 proc. z nich ograniczyło wydatki na reklamę na platformie. Najpoważniejszym problemem pozostają obawy związane z bezpieczeństwem marki.

Zobacz też: Microsoft wzywa OpenAI do przywrócenia Sama Altmana na stanowisko CEO

xOgraniczenie reklam na platformie X

Z raportu wynika, że dziesięciu największych reklamodawców, w tym AT&T, Coca-Cola, General Motors, Capital One, Nike i Bank of America, ograniczyło wydatki o 70 do 97 proc. Najwięcej: AT&T 97 proc., Coca-Cola 96 proc. i General Motors 93 proc. Są jeszcze marki, które wydały mniej niż 1 mln dol., ale też ograniczyły wydatki. W sumie dużych firm oszczędzających na twitterowych reklamach jest ok. 300.

Todd Krizelman, dyrektor generalny i współzałożyciel MediaRadar, napisał w komunikacie: "Chociaż wydawało się, że nastąpił postęp w rozwiązywaniu tych problemów, ostatnie wydarzenia sugerują, że X nadal stoi przed wyzwaniami".

Według eMarketer w 2022 roku przychody z reklam na X/Twitter wyniosły łącznie 4,1 mld dol., a w tym roku szacuje się, że suma ta spadnie do 2,9 mld dol. W październiku 2022 Twitter został wykupiony i przejęty za 44 mld dol. przez grupę inwestorów pod przewodnictwem Elona Muska. Niektóre prognozy branżowe mówią, że platforma jest obecnie warta ok. 19 mld dol.

ip

fot. Pexels

Słowa kluczowe: Twitter, X, reklamy, marki, media społecznościowe
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Jak zwiększyć swoją popularność na TikToku?
Jak zwiększyć swoją popularność na TikToku?

Zobacz, jak działa algorytm aplikacji.

bankowość mobilna
Raport NetB@nk: III kwartał z dalszym wzrostem aktywnych użytkowników aplikacji mobilnych

Łączna liczba użytkowników aplikacji mobilnych przekroczyła 21 milionów.

BBC
BBC Podcasts Premium już w Polsce

Ile będzie kosztowała usługa?

Polecamy
Chmura obliczeniowa
Pięć zasad opisujących przetwarzanie w chmurze

Chmura obliczeniowa charakteryzuje się kilkoma zasadniczymi cechami, które w pełni oddają jej możliwości i korzyści wynikające z magazynowania danych w ten sposób.

Polecamy
Ostatnio dodane
Jak zwiększyć swoją popularność na TikToku?
Jak zwiększyć swoją popularność na TikToku?

Zobacz, jak działa algorytm aplikacji.

bankowość mobilna
Raport NetB@nk: III kwartał z dalszym wzrostem aktywnych użytkowników aplikacji mobilnych

Łączna liczba użytkowników aplikacji mobilnych przekroczyła 21 milionów.