Prawie 300 marek ograniczyło reklamy na X/Twitterze
2023-11-24 08:54:34Według szacunków firmy badawczej MediaRadar spośród 261 firm, które wydały ponad 1 mln dol. na reklamę na platformie X/Twitter od stycznia 2022 do października 2023 roku, aż 86 proc. z nich ograniczyło wydatki na reklamę na platformie. Najpoważniejszym problemem pozostają obawy związane z bezpieczeństwem marki.
Zobacz też: Microsoft wzywa OpenAI do przywrócenia Sama Altmana na stanowisko CEO
Ograniczenie reklam na platformie X
Z raportu wynika, że dziesięciu największych reklamodawców, w tym AT&T, Coca-Cola, General Motors, Capital One, Nike i Bank of America, ograniczyło wydatki o 70 do 97 proc. Najwięcej: AT&T 97 proc., Coca-Cola 96 proc. i General Motors 93 proc. Są jeszcze marki, które wydały mniej niż 1 mln dol., ale też ograniczyły wydatki. W sumie dużych firm oszczędzających na twitterowych reklamach jest ok. 300.
Todd Krizelman, dyrektor generalny i współzałożyciel MediaRadar, napisał w komunikacie: "Chociaż wydawało się, że nastąpił postęp w rozwiązywaniu tych problemów, ostatnie wydarzenia sugerują, że X nadal stoi przed wyzwaniami".
Według eMarketer w 2022 roku przychody z reklam na X/Twitter wyniosły łącznie 4,1 mld dol., a w tym roku szacuje się, że suma ta spadnie do 2,9 mld dol. W październiku 2022 Twitter został wykupiony i przejęty za 44 mld dol. przez grupę inwestorów pod przewodnictwem Elona Muska. Niektóre prognozy branżowe mówią, że platforma jest obecnie warta ok. 19 mld dol.
ip
fot. Pexels