Internet - Technologie

Polacy tworzą ikony Internetu

2009-07-06 12:42:56

 W sieci załatwiamy mnóstwo spraw, szukamy rozrywki i informacji. Internet staje się w Polsce głównym medium. Czy w najbliższym czasie projekty typu Gadu-Gadu, Nasza Klasa, Wykop czy Fruli.pl staną się ikonami polskiej cyberprzestrzeni?

Wg. danych CBOS 45 proc. Polaków regularnie korzysta z Internetu. Na tle średniej europejskiej to słaby wynik - w UE jesteśmy na dalekim 22 miejscu. Jest więc przestrzeń do nadrabiania zaległości. A jak wygląda aktywność Polaka - internauty dziś? 67 proc. badanych deklaruje, że Internet służy głównie jako źródło informacji oraz narzędzie do kontaktu z innymi. Większość osób pracujących przed komputerem nie wyobraża sobie pracy bez dostępu do Internetu i komunikatorów.

„Komunikatory internetowe są coraz popularniejsze, ponieważ ułatwiają kontakt, usprawniają pracę i pozwalają zaoszczędzić na rachunkach telefonicznych. Są dostępne i łatwe w obsłudze. Z Gadu-Gadu korzysta już co drugi polski internauta. Mając nr GG możemy za darmo komunikować się tekstowo i głosowo z kilkoma milionami osób. To doskonała alternatywa dla telefonii i innych form kontaktu." - powiedział Jarosław Rybus, rzecznik prasowy GG Network S.A.

Kolejna aktywność polskiego internauty to poszukiwanie rozrywki, czytanie plotek i ciekawostek ze świata. Internetowi ciekawscy stanowią, aż 65 proc. badanych. Koncentrują się oni wokół serwisów społecznościowych, jak Nasza Klasa; plotkarskich oraz portalach bazujących na ciekawostkach w Internecie, np. wykop.pl. Ta grupa internautów współtworzy przestrzeń Web 2.0. czyli projekty internetowe, w których treści niemal w całości generowane są przez użytkowników.

- Wykop to jeden z najpopularniejszych serwisów Web 2.0 w Polsce. Co miesiąc odwiedza nas prawie 2,5 mln internautów, którzy mogą przeglądać najciekawsze linki z wielu kategorii. Wykopowicze to bardzo opiniotwórcza i aktywna społeczność, ludzi związanych z Internetem, zainteresowanych nowymi trendami i śledzącymi aktualne wydarzenia.

To sprawia, że Wykop jest zawsze bieżącym odzwierciedleniem tego, czym żyje Polski Internet. Miedzy innymi właśnie za to Tygodnik "Przekrój" uhonorował nas tytułem "Fenomen roku 2008 - powiedziała Agnieszka Białobrzeska, Key Account Manager Wykop.pl

28 proc. polskich internautów bierze aktywny udział w aukcjach internetowych, takich jak np. Allegro lub fruli.pl. Według badań Megapanel PBI i Gemius, w 2008 roku aukcje internetowe odwiedziło ponad 8 mln użytkowników, którzy przeznaczyli na e-zakupy kwotę powyżej 10 mld złotych. Sektor ten, pomimo kryzysu bardzo dynamicznie się rozwija.

- To preferencje i aktywność samych internautów tworzą ikony Internetu. W Polsce na miano ikon w sektorze e-commerce zasłużą te serwisy, które najlepiej spełnią oczekiwania swoich klientów. Co w praktyce oznacza, że zapewnią wysoką jakość obsługi, bezpieczeństwo, etyczne działanie i konkurencyjne ceny. W ten sposób buduje się popularność serwisu z jednej, a jego sukces z drugiej strony. Znając oczekiwania naszych użytkowników, ciągle wzbogacamy fruli.pl w nowe funkcje i możliwości, tak aby nasz serwis był przez nich najwyżej oceniany. Działamy konsekwentnie i dobrze, ponieważ w ciągu ostatnich kilku miesięcy odwiedziło nas ponad 3 miliony użytkowników" - powiedziała Agnieszka Szymula, prezes zarządu Fruli sp. z o.o.

Na liście aktywności sieciowych kolejne miejsce zajmują usługi finansowe (korzysta z nich 46 proc. badanych). Polacy coraz chętniej korzystają z bankowości elektronicznej. Według danych Związku Banków Polskich, w samym marcu tego roku aż 7 mln klientów indywidualnych wykonało blisko 29 mln przelewów na łączną sumę 30 mld złotych.

Rosnący zasięg Internetu powoduje, że staje się on najważniejszym medium. W wielu wskaźnikach wyprzedza on telewizję - np. w kategorii dostawcy rozrywki i informacji. Według Gemius telewizja jako źródło rozrywki wskazywana jest przez 29 proc. respondentów, podczas gdy na Internet wskazuje aż 52 proc. badanych.

Co w przyszłości?

Z pewnością umocni się obserwowany dziś trend rosnącej popularności społeczności internetowych. Obecnie największe w Polsce portale informacyjne tracą użytkowników na rzecz projektów Web 2.0. Dynamicznie rozwija się sektor e-commerce i aukcji internetowych. Reklamodawcy przeznaczają też coraz większe udziały budżetów marketingowych na różne formy reklamy w sieci. Według ostatnich badań, portal społecznościowy, Nasza-Klasa.pl, był na 3 miejscu pod względem popularności witryn (zaraz pod Google.pl oraz Onet.pl).

W sieci będziemy spędzać coraz więcej czasu. Przestrzeń ta pozwoli nam załatwiać wiele spraw urzędowych, robić zakupy, zamawiać usługi, oglądać telewizję. Sieć dostarczy coraz lepsze narzędzia do komunikacji, co będzie miało wpływ na sposoby budowania relacji ze znajomymi. W przyszłości przeciętny Polak spędzać będzie w Internecie co najmniej kilka godzin dziennie. Prognozę tę wzmacnia tempo, w jakim rośnie popularność projektów internetowych, takich jak wspomniane Gadu-Gadu, fruli.pl, wykop.pl czy nasza-klasa.pl.

ip

Słowa kluczowe: nasza klasa polacy internet gadu gadu fruli wykop badania korzystanie z internetu
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
  • polacy [0]
    sandra
    2009-09-14 07:38:30
    Polacy mają medal ale super
  • Re: Re: ;) [0]
    Odpowiedź na: Re: ;)
    brutus
    2009-07-15 22:52:33
    w przypadku allegro to sie dzieli tez na kupujących i sprzedających
  • Re: pogon fruli [0]
    Odpowiedź na: pogon fruli
    brutus
    2009-07-15 22:50:44
    ale kogo goni?:)
  • Re: Re: Re: ikony [0]
    Odpowiedź na: Re: Re: ikony
    juhas
    2009-07-13 20:58:41
    fruli, to polska firma, ktora dodatkowo zaczela zdobywac rynki europejskie, ktore wschodza jak np. wegierski fruli.hu
  • Re: ikony [0]
    Odpowiedź na: ikony
    folk
    2009-07-12 18:03:39
    popieram Ciebei maniek. Pokazane w artykule sa ikony, ktore juz "spijaja smietanke" oraz te, ktore dopiero wyrasjata na ikony.
  • Re: Re: ikony [1]
    Odpowiedź na: Re: ikony
    brutus
    2009-07-12 16:24:49
    a skąd przywędrował ten pomysł- to polski pomysł jest? skoro my tworzymy ikony...
  • Re: ;) [1]
    Odpowiedź na: ;)
    manferta
    2009-07-12 14:18:39
    28 proc. polskich internautów bierze aktywny udział w aukcjach internetowych, takich jak np. Allegro lub fruli.pl. - pewnie w tym.
  • zdecydowanie więcej [0]
    manferta
    2009-07-12 14:17:10
    ....zdecydowanie więcej- inaczej taka ilość ludzi nie siedziałaby tłumnie na podbijarkach;)
  • Re: ;) [0]
    Odpowiedź na: ;)
    juniorzet
    2009-07-11 15:45:13
    no wlasnie, jakie 28%?
  • Re: ikony [1]
    Odpowiedź na: ikony
    maniek
    2009-07-10 19:29:18
    dobry komentarz. musimy poczekać na rozwój sytacji i zobaczyc jak te serwisy sie rozwiną a przyjęcie jako przykład fruli.pl- całkowicie uzasadnione
  • Re: Re: Re: aukcje [0]
    Odpowiedź na: Re: Re: aukcje
    maniek
    2009-07-10 19:22:55
    wśród moich znajomych aukcje allpay to już cotygodniowy standard. w kazdym tygodniu w coś gramy i próbujemy wygrać, co po niektórym się udaje. wiekszosc gra wlasnie na fruli.pl
  • Re: ;) [0]
    Odpowiedź na: ;)
    brutus
    2009-07-09 23:20:02
    chyba nie bardzo kumam- 28% w czym?
  • Re: Re: aukcje [1]
    Odpowiedź na: Re: aukcje
    brutus
    2009-07-09 23:18:12
    właśnie trendy- nk też było trendy na początku a teraz proszę- pół polski ma konto ( ja nie mam :D ) poczekamy, zobaczymy
  • ;) [3]
    mandin
    2009-07-09 21:15:56
    Tylko 28 %:) Sądzę, że ta liczba jest znacznie większa jeśli chodzi o fruli;)
  • Re: aukcje [1]
    Odpowiedź na: aukcje
    juniorzet
    2009-07-09 20:09:47
    No troche im brakuje do takich miedzynarodowych, ale wszystkie sa chyba na dobrej drodze, zeby je przegonic, a nawet wyznaczac trendy na niektorych rynkach, tak jak polskie fruli na wegrzech, gdzie powstalo jako pierwsze. tak wiec 'polskie" nie oznacza w cale "gorsze"
  • aukcje [1]
    brutus
    2009-07-08 22:55:05
    ale trzeba przyznać ,że do sukcesu na scenie jeszcze tym serwisom brakuje
  • pogon fruli [1]
    tomeq
    2009-07-08 21:06:31
    fruli goni i goni .. moze kiedys dogoni bo calkiem im to idzie
  • aukcje [0]
    dziacial
    2009-07-07 23:03:15
    no tak, widac, ze w bardzo szybnkim tempie cala spolecznosc rosnie skoro samo fruli.pl odwiedzilo 3 miliony uzytkownikow...
  • ikony [2]
    brutus
    2009-07-07 17:44:19
    Trudno się nie zgodzić, że nk czy allegro to już znane marki. że gg jest tak popularne, że twórca próbował zostać posłem. ikoną próbuje zostać fruli- ciekawy serwis aukcyjny, całkiem coś innego. coś co możę dobrze funkcjonować przy molochu allegro. Stworzyć w sieci coś co staję się ikoną to naprawdę spory sukces i niewiele pomysłów jest w stanie stać się takim fundamentem współczesnej internetowej społeczności pozdro
Zobacz także
Polecamy
tiktok
Jak usunąć film na TikToku? - instrukcja krok po kroku

Zobacz, jak w łatwy sposób usunąć nagranie z aplikacji.

Ostatnio dodane
Popularne
HP Pavilion 6000
Test laptopa HP Pavilion dv6000

Wraz ze wzrostem popularności komputerów przenośnych, na rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących tego typu urządzenia. Ale nie każda firma może się pochwalić wysoką renomą wśród klientów. Na pewno ten problem nie dotyczy firmy Hewlett-Packard...

40 gier komputerowych naszej młodości
40 gier komputerowych naszej młodości

Prezentujemy nostalgiczne wspomnienie o wspaniałych grach komputerowych, które bezlitośnie pożerały za młodu nasz cenny czas.

Mój własny serwer FTP
Mój własny serwer FTP

Artykuł przedstawia instalację i podstawową konfigurację najprostszych i bardzo popularnych serwerów ftp zarówno jeżeli chodzi o linuxa jak i System Windows XP