Internet - Technologie

Świąteczny koszyk internetowy

2011-12-09 13:03:07

Mimo pogarszającej się sytuacji gospodarczej, Polacy wydadzą na przedświąteczne zakupy więcej niż w ubiegłym roku. Wzrośnie również liczba kupujących online. Czas na świąteczny boom zakupowy!

Przeciętna polska rodzina planuje wydać na tegoroczne święta Bożego Narodzenia ok. 1950 zł - wynika z raportu „Zakupy świąteczne 2011” opracowanego na podstawie badania firmy doradczej Deloitte. Co ciekawe, tylko w czterech krajach Europy - Niemczech, Grecji, Czechach i w Polsce - zakup prezentów za pośrednictwem sklepów internetowych deklaruje więcej niż połowa respondentów.

Z tradycyjnymi kanałami sprzedaży Internet wygrywa dwoma elementami: dostępnością produktów i ceną. Wydawanie pieniędzy na zakupy online jest więc bardziej racjonalne. - Wymiana, zwrot towaru, profesjonalny serwis posprzedażowy, fachowe porady i bezpieczne płatności – to główne atuty zakupów internetowych – podkreśla Rafał Irla, przedstawiciel sieci afiliacyjnej Afiliant.com.

Podpowiadamy jak poprawić wyniki sprzedażowe sklepu internetowego w trzech prostych krokach!

Krok 1: Klient nie lubi błądzić

Audyt strony to absolutna podstawa przygotowań, zwłaszcza w tak gorącym okresie zakupowym. Weryfkacja wszelkich funkcjonalności strony sklepu i  identyfikacja blędów to warunek poprawy jego konkurencyjności.

- Sklep internetowy powinien mieć intuicyjny interfejs. W okresach wzmożonych zakupów klienci odwiedzają różne sklepy, dlatego powinniśmy ich przekonać, że warto zrobić zakupy akurat u nas. Operatorzy sklepów powinni więc ułatwiać użytkownikom zakupy. Warto od czasu do czasu wcielić się w rolę zwyklego użytkownika sklepu i krok po kroku zmierzyć się z procesem zakupowym – przekonuje Rafał Irla z Afiliant.com.

Krok 2: Wyglad strony w świątecznym wydaniu

Jak zachęcić użytkowników sieci do wyboru Twojego kanału sprzedażowego? Wiekszość z nas jest wzrokowcami, dlatego istotny jest odpowiedni layout strony. Świąteczne akcenty są więc jak najbardziej wskazane. Każde zamówienie w tym okresie powinno zawierać dodatkowy prezent - świąteczną kartkę z życzeniami, drobny upominek lub kartę rabatową. Ważnym wyróżnikiem może być również „świąteczne” opakowanie. W ten sposób budujemy dialog marki z potencjalnym lub obecnym klientem. Lojalność klientów ma duże znaczenie nawet w handlu internetowym!

Pamiętaj, że czas to pieniadz, a świąteczny czas kosztuje podwójnie! Zadbaj o profesjonalną realizację zamówienia i zapewnij sprawną i terminową dostawę.

Krok 3: Promocja

Tym razem nie mamy na myśli świątecznych rabatów (bo te są czymś oczywistym). Wyniki sprzedażowe w sieci zależą w dużej mierze od kampanii promocyjnej. Media społecznościowe z uwagi na grupę docelową to absolutna konieczność. Warto informować potencjalnym konsumentom o atrakcyjnych ofertach zakupowych. Można też zaplanować niestandardową kampanię promocyjną, np. na tak popularnym w ostatnich miesiącach Facebooku.

Warto również pamiętać, że wszelkie „świąteczne” słowa kluczowe powinniśmy zacząć pozycjonować w Google nawet na kilka miesięcy przed świętami. W przeciwnym wypadku nie wystarczy nam czasu na osiągnięcie odpowiednio wysokich pozycji w Google.

Źródło: Afiliant.com

Słowa kluczowe: zakupy w internecie sklepy internetowe święta bożego narodzenia zakupy online
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
  • przygotowanie jest w cenie [0]
    tomasz
    2011-12-12 13:51:54
    czas zacząć, w zasadzie czas skończyć przygotowanie, ludzie kupuję z miesięcznym wyprzedzeniem i wydają na prezenty niewyobrażalne sumy pieniędzy.
Zobacz także
Polecamy
Polecamy
Ostatnio dodane
Popularne
HP Pavilion 6000
Test laptopa HP Pavilion dv6000

Wraz ze wzrostem popularności komputerów przenośnych, na rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących tego typu urządzenia. Ale nie każda firma może się pochwalić wysoką renomą wśród klientów. Na pewno ten problem nie dotyczy firmy Hewlett-Packard...

40 gier komputerowych naszej młodości
40 gier komputerowych naszej młodości

Prezentujemy nostalgiczne wspomnienie o wspaniałych grach komputerowych, które bezlitośnie pożerały za młodu nasz cenny czas.

Mój własny serwer FTP
Mój własny serwer FTP

Artykuł przedstawia instalację i podstawową konfigurację najprostszych i bardzo popularnych serwerów ftp zarówno jeżeli chodzi o linuxa jak i System Windows XP