Quake 4: Ray Trace
2006-12-21 21:50:15Niemiec Daniel Pohl kilka lat temu zadziwił świat swoim projektem Quake 3: Ray-Trace, w którym do Quake 3 dodano obsługę ray-tracingu, dzięki czemu uzyskano bardzo wysoki poziom cieni, które dodają scenom więcej realizmu.
Ray-tracing (dosłownie śledzenie promieni) to metoda modelowania i renderowania fotorealistycznych scen 3D.
Gdy grupa z Saarland University stworzyła publiczną bibliotekę OpenRT, Daniel połączył ją ze zmodyfikowanym silnikiem, uzyskując Quake 3 RT. Kolejnym przedsięwzięciem jest projekt Quake 4: Ray Trace.
Projekty są wciąż w fazie rozwoju, problemem może być wciąż za mała moc obliczeniowa obecnych maszyn, ale przetaktowane AMD QuadFather-FX-4x4 i Kentsfiely mogą generować ray-tracking w czasie rzeczywistym.
Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.idfun.de/temp/q4rt/news.html
/mk/