Internet - Technologie

Platforma internetowa Empiku umacnia swoją pozycję w czołówce polskiego e-commerce

2019-01-24 12:24:11

Ponad pół miliona więcej zamówień niż w 2017 roku, 100% wzrost liczby transakcji w aplikacji,  30% udział w segmencie wszystkich klientów dokonujących zakupów internetowych w Polsce – tak Empik podsumowuje 2018 rok w kanale online. W ciągu minionych 12 miesięcy marka na dobre rozgościła się w TOP3 polskiego e-commerce i  zapowiada dalszy wzrost udziału sprzedaży online w całości biznesu.

e-commerce Empik Co trzeci Polak kupujący w internecie wybiera Empik.com

W 2018 roku ruch na stronie Empik.com wzrósł o 25% w stosunku do 2017 roku, a klienci złożyli o 575 tysięcy więcej zamówień. To oznacza, że aż 30% Polaków korzystających z zakupów online, złożyło zamówienie  właśnie w sklepie internetowym Empiku! Również ubiegłoroczny Black Friday można zaliczyć do rekordowych – Empik.com odnotował w tym dniu ponad 50 tys. zamówień, co stanowiło najlepszy sprzedażowo dzień w historii sklepu. Tym samym platforma Empiku ugruntowała swoją pozycję w pierwszej trójce najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce wg badań Gemiusa.

Jakie produkty kupowaliśmy najczęściej w 2018 r.?

Topy sprzedaży Empik.com, ze względu na skalę i zasięg, pokazują rzeczywiste preferencje Polaków w wielu kategoriach i branżach. Z początkiem stycznia ogłoszone zostały nominacje do kulturalnych nagród – Bestsellerów Empiku 2018. Do tytułu pretendują książki, filmy i płyty, które cieszyły się największym zainteresowaniem w minionym roku, zarówno w salonach, jak i w sklepie internetowym. Laureaci zostaną ogłoszeni podczas telewizyjnej gali 13 lutego. Ciekawe tendencje można zaobserwować również w innych kategoriach produktowych obecnych w kanale online Empiku. Amatorzy zdrowego stylu życia i aktywności ruchowej najchętniej wybierali w kategorii Sport opaski Xiaomi Mi band. Natomiast w kategorii Zdrowie i uroda najczęściej wybierane były damskie zapachy marki Calvin Klein. Wśród fanów gadżetów elektronicznych hitem były słuchawki JBL T110 oraz czytniki e-booków Pocketbook Touch Lux 3. Miniony rok to także wzrost zainteresowania grami planszowymi jako ciekawą formą spędzania wolnego czasu. W tej kategorii podium zajmują gry towarzyskie: Dobble, 5 sekund oraz Gierki Małżeńskie.

2018 rokiem sukcesów i innowacji

Ubiegły rok to dla Empik.com także czas wielu sukcesów i wdrażania nowych rozwiązań.  To właśnie na 2018 przypadało 20-lecie istnienia sklepu internetowego na polskim rynku, pojawiła się również nowa wersja aplikacji, a marketplace – czyli platforma dla sprzedawców zewnętrznych oferujących swoje produkty w Empik.com – odnotował ponad 300 tysięcy zamówień. W listopadzie Gemius po raz kolejny umieścił Empik wśród 3 najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce. Platfrorma otrzymała także nagrodę Best Customer Service w konkursie E-commerce Poland Awards honorującym tych, którzy wyróżniają się wizją, innowacyjnym myśleniem i sukcesami e-biznesowymi. W ciągu minionych dwunastu miesięcy nie zabrakło też nowych rozwiązań – Empik wystartował z własną bileterią internetową: Empik Bilety (www.empikbilety.pl), a także wprowadził z sukcesem trzy abonamenty w aplikacji EmpikGO. Ogromny wzrost popularności w 2018 roku odnotowała także sama aplikacja mobilna Empiku – ponad 100% więcej zamówień i 20% więcej aktywnych użytkowników. Największy wzrost zainteresowania zyskała opcja Click&Collect, czyli możliwość rezerwacji i szybkiego odbioru zamówienia w salonie. W 2018 roku z wykorzystaniem tej opcji odebrano aż 3 razy więcej zamówień niż w 2017.

Rok 2018 był dla nas pełen sukcesów, ale nie zamierzamy zwalniać tempa. Stawiamy sobie wiele wyzwań, zwłaszcza w obszarze związanym z rozwojem i personalizacją oferty. Mocno zindywidualizowany dobór produktów, w pełni dopasowany do potrzeb i zainteresowań klienta oraz precyzyjne targetowanie – to projekty, na które będziemy stawiać w 2019 roku.  Nadal mocno inwestujemy też w mobile, który ma ogromny potencjał, co najlepiej obrazują wyniki sprzedaży w naszej aplikacji. W ubiegłym roku niemal co 10. zakup w Empik.com został dokonany za pomocą aplikacji, a badania pokazują, że to dopiero początek dynamicznych wzrostów – komentuje dyrektor e-commerce Empik, Szymon Bujalski.

Rok 2018 był dla Empik.com przełomowy pod względem sprzedaży, ale też niezwykle pracowity, szczególnie w obszarze obsługi klientów – eksperci z Centrum Wsparcia Klienta dbali, aby odbiorcy otrzymali wyczerpujące informacje jak najszybciej. Przeprowadzili w tym czasie blisko 650 tysięcy rozmów telefonicznych z klientami oraz wysłali ponad 200 tysięcy maili w odpowiedzi na zapytania kupujących. Duże wzrosty sprzedaży, bardzo dobre przyjęcie dotychczasowych rozwiązań i ambitne plany Empik.com na 2019 dowodzą, że platforma wyznaczać będzie trendy w e-commerce także w tym roku.

ip

fot. materiały prasowe Empik.com

Słowa kluczowe: sieć, sklep, zamówienia
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Allegro rozpoczyna wspÃłłpracę z MediaMarkt
Allegro rozpoczyna współpracę z MediaMarkt

Już od początku kwietnia w sklepie MediaMarkt na Allegro dostępnych będzie 2 tysiące ofert sprzętu i akcesoriów popularnych marek elektroniki użytkowej.

Pozycjonowanie strony
Pozycjonowanie Warszawa, czyli co to jest lokalne pozycjonowanie strony? Warszawa

Co trzeba wiedzieć o działaniach SEO? Czym charakteryzuje się pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie stron w Starachowicach
Pozycjonowanie stron w Starachowicach Wrocław

Choć jeszcze do niedawna niewiele osób słyszało o pozycjonowaniu, a usługa ta była traktowana po macoszemu, tak dzisiaj, jak się okazuje, jest to główny filar marketingu większości firm, zwłaszcza tych, których działalność opiera się na rynku lokalnym. Dlaczego tak się dzieje?

Polecamy
Chcą uwolnić listopad od świąt
Chcą uwolnić listopad od świąt

Mimo, że mamy listopad, w mediach pojawia się coraz więcej świątecznych reklam. Grupa internautów postanowiła zaprotestować i założyła serwis "Manifest grudniowy. Uwolnimy listopad od świąt!".

1/3 Polaków nie wie, co to jest internet
1/3 Polaków nie wie, co to jest internet

Interesujące dane napłynęły z opublikowanego wczoraj raportu Eurostatu. Według niego aż 33% obywateli Polski nigdy nie miało kontaktu z internetem.

Ostatnio dodane
Allegro rozpoczyna wspÃłłpracę z MediaMarkt
Allegro rozpoczyna współpracę z MediaMarkt

Już od początku kwietnia w sklepie MediaMarkt na Allegro dostępnych będzie 2 tysiące ofert sprzętu i akcesoriów popularnych marek elektroniki użytkowej.

Pozycjonowanie strony
Pozycjonowanie Warszawa, czyli co to jest lokalne pozycjonowanie strony? Warszawa

Co trzeba wiedzieć o działaniach SEO? Czym charakteryzuje się pozycjonowanie lokalne?