Internet - Technologie

Platforma internetowa Empiku umacnia swoją pozycję w czołówce polskiego e-commerce

2019-01-24 12:24:11

Ponad pół miliona więcej zamówień niż w 2017 roku, 100% wzrost liczby transakcji w aplikacji,  30% udział w segmencie wszystkich klientów dokonujących zakupów internetowych w Polsce – tak Empik podsumowuje 2018 rok w kanale online. W ciągu minionych 12 miesięcy marka na dobre rozgościła się w TOP3 polskiego e-commerce i  zapowiada dalszy wzrost udziału sprzedaży online w całości biznesu.

e-commerce Empik Co trzeci Polak kupujący w internecie wybiera Empik.com

W 2018 roku ruch na stronie Empik.com wzrósł o 25% w stosunku do 2017 roku, a klienci złożyli o 575 tysięcy więcej zamówień. To oznacza, że aż 30% Polaków korzystających z zakupów online, złożyło zamówienie  właśnie w sklepie internetowym Empiku! Również ubiegłoroczny Black Friday można zaliczyć do rekordowych – Empik.com odnotował w tym dniu ponad 50 tys. zamówień, co stanowiło najlepszy sprzedażowo dzień w historii sklepu. Tym samym platforma Empiku ugruntowała swoją pozycję w pierwszej trójce najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce wg badań Gemiusa.

Jakie produkty kupowaliśmy najczęściej w 2018 r.?

Topy sprzedaży Empik.com, ze względu na skalę i zasięg, pokazują rzeczywiste preferencje Polaków w wielu kategoriach i branżach. Z początkiem stycznia ogłoszone zostały nominacje do kulturalnych nagród – Bestsellerów Empiku 2018. Do tytułu pretendują książki, filmy i płyty, które cieszyły się największym zainteresowaniem w minionym roku, zarówno w salonach, jak i w sklepie internetowym. Laureaci zostaną ogłoszeni podczas telewizyjnej gali 13 lutego. Ciekawe tendencje można zaobserwować również w innych kategoriach produktowych obecnych w kanale online Empiku. Amatorzy zdrowego stylu życia i aktywności ruchowej najchętniej wybierali w kategorii Sport opaski Xiaomi Mi band. Natomiast w kategorii Zdrowie i uroda najczęściej wybierane były damskie zapachy marki Calvin Klein. Wśród fanów gadżetów elektronicznych hitem były słuchawki JBL T110 oraz czytniki e-booków Pocketbook Touch Lux 3. Miniony rok to także wzrost zainteresowania grami planszowymi jako ciekawą formą spędzania wolnego czasu. W tej kategorii podium zajmują gry towarzyskie: Dobble, 5 sekund oraz Gierki Małżeńskie.

2018 rokiem sukcesów i innowacji

Ubiegły rok to dla Empik.com także czas wielu sukcesów i wdrażania nowych rozwiązań.  To właśnie na 2018 przypadało 20-lecie istnienia sklepu internetowego na polskim rynku, pojawiła się również nowa wersja aplikacji, a marketplace – czyli platforma dla sprzedawców zewnętrznych oferujących swoje produkty w Empik.com – odnotował ponad 300 tysięcy zamówień. W listopadzie Gemius po raz kolejny umieścił Empik wśród 3 najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce. Platfrorma otrzymała także nagrodę Best Customer Service w konkursie E-commerce Poland Awards honorującym tych, którzy wyróżniają się wizją, innowacyjnym myśleniem i sukcesami e-biznesowymi. W ciągu minionych dwunastu miesięcy nie zabrakło też nowych rozwiązań – Empik wystartował z własną bileterią internetową: Empik Bilety (www.empikbilety.pl), a także wprowadził z sukcesem trzy abonamenty w aplikacji EmpikGO. Ogromny wzrost popularności w 2018 roku odnotowała także sama aplikacja mobilna Empiku – ponad 100% więcej zamówień i 20% więcej aktywnych użytkowników. Największy wzrost zainteresowania zyskała opcja Click&Collect, czyli możliwość rezerwacji i szybkiego odbioru zamówienia w salonie. W 2018 roku z wykorzystaniem tej opcji odebrano aż 3 razy więcej zamówień niż w 2017.

Rok 2018 był dla nas pełen sukcesów, ale nie zamierzamy zwalniać tempa. Stawiamy sobie wiele wyzwań, zwłaszcza w obszarze związanym z rozwojem i personalizacją oferty. Mocno zindywidualizowany dobór produktów, w pełni dopasowany do potrzeb i zainteresowań klienta oraz precyzyjne targetowanie – to projekty, na które będziemy stawiać w 2019 roku.  Nadal mocno inwestujemy też w mobile, który ma ogromny potencjał, co najlepiej obrazują wyniki sprzedaży w naszej aplikacji. W ubiegłym roku niemal co 10. zakup w Empik.com został dokonany za pomocą aplikacji, a badania pokazują, że to dopiero początek dynamicznych wzrostów – komentuje dyrektor e-commerce Empik, Szymon Bujalski.

Rok 2018 był dla Empik.com przełomowy pod względem sprzedaży, ale też niezwykle pracowity, szczególnie w obszarze obsługi klientów – eksperci z Centrum Wsparcia Klienta dbali, aby odbiorcy otrzymali wyczerpujące informacje jak najszybciej. Przeprowadzili w tym czasie blisko 650 tysięcy rozmów telefonicznych z klientami oraz wysłali ponad 200 tysięcy maili w odpowiedzi na zapytania kupujących. Duże wzrosty sprzedaży, bardzo dobre przyjęcie dotychczasowych rozwiązań i ambitne plany Empik.com na 2019 dowodzą, że platforma wyznaczać będzie trendy w e-commerce także w tym roku.

ip

fot. materiały prasowe Empik.com

Słowa kluczowe: sieć, sklep, zamówienia
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
bezpieczeństwo haseł
Jak zadbać o bezpieczeństwo haseł? [Poradnik]

Sprawdź, jak w dobie intensyfikacji zagrożeń lepiej chronić dane.

YouTuBe
Jak zarabiać na YouTube: podstawowe zasady

Dowiesz się więcej na temat paru podstawowych metod monetyzacji kanału YT.

Pozycjonowanie Stron w Warszawie
Pozycjonowanie Stron w Warszawie - Agencja SEO czy Freelancer? Warszawa

Obecnie do osiągania najwyższych celów, przedsiębiorcy muszą mocno stawiać na reklamę online.

Polecamy
Na Facebooku sprzedali już 1,3 miliona fanów
Na Facebooku sprzedali już 1,3 miliona fanów

Jeśli kiedykolwiek na Facebooku kliknąłeś w jakąś stronę oferującą darmowe bluzy z logo portalu, czy polubiłeś "50 najśmieszniejszych zdjęć z..." to wielce prawdopodobne, że trafiłeś na tak zwaną farmę fanów.

Hakerzy wykorzystuja Mundial w RPA
Hakerzy wykorzystuja Mundial w RPA

PandaLabs, laboratorium antywirusowe firmy Panda Security odnotowało pojawienie się stron internetowych rozpowszechniających fałszywy program antywirusowy MySecurityEngine.

Ostatnio dodane
bezpieczeństwo haseł
Jak zadbać o bezpieczeństwo haseł? [Poradnik]

Sprawdź, jak w dobie intensyfikacji zagrożeń lepiej chronić dane.

YouTuBe
Jak zarabiać na YouTube: podstawowe zasady

Dowiesz się więcej na temat paru podstawowych metod monetyzacji kanału YT.