Domena konieczna przy promocji firmy
2010-02-17 10:56:26Domena, czyli adres firmowej strony WWW, zamieszczana jest obecnie na wszystkich kreacjach reklamowych, zarówno w Internecie, jak i w innych kanałach promocji.
Wybierając domenę należy kierować się tym, że będzie ona wykorzystywana na wiele różnych sposobów. Przy wyborze domeny warto stosować kilka podstawowych zasad. Przede wszystkim domena powinna być krótka i łatwa do zapamiętania, by klient z łatwością mógł trafić na firmową stronę WWW i nie mylił się przy wpisywaniu adresu do przeglądarki internetowej.
Ponadto krótki adres strony WWW łatwiej jest wyeksponować na reklamach, a także materiałach promocyjnych przedsiębiorstwa (np. wizytówkach, papierze firmowym). Kolejny aspekt, na który warto zwrócić uwagę to brzmienie domeny, powinna ona być „przyjemna dla ucha", łatwa do wymówienia i przeliterowania.
Ma to szczególne znaczenie podczas rozmów z klientem, zarówno tych bezpośrednich jak i za pośrednictwem telefonu. Następna zasada jest dość oczywista, klient widzi szyld lub reklamę zewnętrzną firmy zaledwie przez kilka sekund (np. jadąc samochodem), łatwo, więc o wniosek, że domena powinna być na tyle charakterystyczna, by szybko ją zapamiętał.
Beata Mosór
NetArt