Promując serwis WWW wybierz jedną główną domenę
2010-03-08 13:26:43Nowe firmy coraz częściej rejestrują całe pakiety domen z różnymi rozszerzeniami. Ma to na celu ułatwienie klientowi dotarcia do firmowego serwisu WWW oraz wyeliminowanie działań nieuczciwej konkurencji.
Posiadając już pakiet domen, przedsiębiorstwo powinno dokonać wyboru jednej charakterystycznej domeny i ograniczyć się do promowania jej od samego początku istnienia serwisu WWW. Jako domenę główną warto wybrać domenę z rozszerzeniem polskim, globalnym lub europejskim.
Są to domeny obecnie najpopularniejsze w Polsce, a ze względu na rozszerzenie, także najczęściej wpisywane przez internautów do internetowych przeglądarek. Następnym krokiem po wyborze domeny głównej jest skupienie się na jej promocji. Najskuteczniejszą i jednocześnie najprostszą formą rozpowszechnienia domeny jest umieszczenie jej na wszystkich materiałach reklamowych firmy. Powinna znaleźć się zarówno na wizytówkach, papierze firmowym, jak i na szyldzie firmy, wszelkich reklamach zewnętrznych, prasowych oraz ogłoszeniach.
Ponadto, dodatkowym zabiegiem, który warto zastosować, jest przekierowanie wszystkich posiadanych domen na jedną główną domenę. Promocja domeny głównej we wszystkich kanałach od samego początku, zwiększa jej rozpoznawalność, a co za tym idzie, także zainteresowanie firmą wśród klientów.
Alicja Marciniak
NetArt