Zarejestruj prawidłowo domenę
2009-09-17 10:31:09W trakcie zakupu domeny internetowej niezmiernie ważna jest poprawność danych Abonenta podawanych w trakcie rejestracji. Wprowadzenie błędnych danych może rzutować na funkcjonowanie oraz zarządzanie usługą w późniejszym czasie. Młodzi przedsiębiorcy powinni zwrócić na to szczególną uwagę.
Abonentem domeny jest podmiot (firma lub osoba fizyczna), na rzecz którego zarejestrowana jest domena i którego dane zostały podane podczas rejestracji usługi. Tylko Abonent w trakcie okresu abonamentowego może w pełni dysponować domeną. Dlatego też należy pamiętać o kilku prostych zasadach przy rejestracji domeny. Po pierwsze: poprawność danych. Muszą być one aktualne i prawdziwe. Jeżeli firma posługuje się zamiennie skrótem własnej nazwy, przy rejestracji powinna podać pełną nazwę - taką, jaka widnieje na dokumentach identyfikacyjnych (np. wyciągu KRS). Adres firmy należy podać zgodny z jej zarejestrowaniem, a nie siedzibą bądź adresem korespondencji.
Ważny jest także poprawnie wprowadzony numer REGON. Po drugie: dane kontaktowe. Firmy często podają ogólne dane do korespondencji. Jest to błąd. Najlepiej jest podać dane konkretnej osoby jako adresata takiej poczty. W przypadku małej firmy zazwyczaj jest to właściciel. Wraz z jej rozwojem warto ustanowić jedną osobę odpowiedzialną za administrowanie domeną. Po trzecie: należy pamiętać, aby domena zarejestrowana była na właściciela firmy lub na samą firmę. Szczególną uwagę należy zwrócić na to w przypadku tworzenia strony WWW przez webmasterów. Firma powinna na samym początku takiej współpracy, zadbać o to, aby domena zarejestrowana była na nią, a nie wykonawcę witryny.
Wielu początkujących przedsiębiorców, w natłoku obowiązków związanych z tworzeniem firmy, zapomina o dopełnieniu formalności związanych z rejestracją domeny. Należy jednak dołożyć starań, aby w późniejszym czasie uniknąć nieprzyjemności związanych z utrata domeny.
Sebastian Pacanek
NetArt