Unreal Tournament zmienia nazwę
2007-01-31 09:15:50Nie wiadomo dokładnie dlaczego, ale Unreal Tournament 2007, który będzie czwartą grą z serii został przechrzczony na Unreal Tournament 3.
„Gra zostanie wydana w drugiej połowie 2007 roku. Główne różnice pomiędzy UT2007 a UT2004 to:
- pojawi się 9 nowych pojazdów grywalnej rasy Necris (znanej z UT i UT2004 Mega Pack), które poprzez stylizację na science-fiction będą miały stanowić przeciwwagę, estetyczną i grywalnościową, dla 9 militarnych, bardziej "ziemskich" pojazdów z UT2004, nazwanych teraz wspólnie Axon. Spośród pojazdów Axon modyfikacji poddany zostanie m.in. Scorpion, który zyska działko energetyczne oraz funkcję autodestrukcji. W niezmienionej formie (nie licząc wyglądu) pozostaną czołg Goliath, poduszkowiec Manta, wóz bojowy Hellbender, pojazd powietrzny Raptor, czołg Paladyn, lekka artyleria SPMA oraz Leviathan.
- w kwestii uzbrojenia - znikną Mine Layer oraz Bio Rifle, zastąpione przez Canister Gun, który dysponować będzie dwoma rodzajami amunicji - śluzem oraz (prawdopodobnie) minami bądź granatami. Minigun zostanie zastąpiony przez Stingera. Twórcy gry zdecydowali się zostawić Shock Rifle, Rocket Launcher oraz Link Gun.
- pojawią się nowe wcielenia map znanych z UT2004, m.in. odnowiony Deck 17 oraz Torlan.
- zapowiadany jest powrót do stylu rozgrywki z UT w Deathmatchu - dynamiczne walki w zwarciu, ciaśniejsze mapy, ograniczone możliwości stosowania podwójnych skoków i uników. Twórcy gry podporządkowali jej projektowanie, jak twierdzą, przede wszystkim grywalności. Dlatego najpierw dokładnie testują nieoteksturowane mapy i optymalizują je pod kątem właśnie grywalności, dopiero potem koncentrując się na części artystycznej.
- w trybie Capture the Flag będzie można używać pojazdów.
- powstanie nowy taktyczny tryb rozgrywki na bazie Assault i Onslaught, noszący nazwę Warfare (przy czym Onslaught będzie nadal dostępny jako oddzielny tryb). Cechą rozpoznawczą Warfare mają być niespotykanych dotąd rozmiarów mapy (wielkości do trzech map trybu Onslaught) i element zarządzania surowcami znany z gier strategicznych. Na jednej mapie stanie do walki nawet osiem drużyn. Pozyskiwanie surowców przyspieszy budowę pojazdów i ułatwi przejmowanie kontroli nad poszczególnymi terytoriami. Drużyna kontrolująca największą część mapy będzie miała wykonać zadanie (jak w trybie Assault, np. wysadzić kamienicę), pozostałe drużyny będą musiały jej w tym przeszkodzić.
- po raz pierwszy w serii pojawi się rozbudowany tryb kampanii dla jednego gracza z wątkiem fabularnym i przerywnikami filmowymi. Rozgrywkę upłynnić ma ponadto zaawansowana sztuczna inteligencja i sterowane głosem boty.”
/mk/