Profesjonalny wizerunek firmy w Internecie
2009-11-18 14:05:53Rozpoczynając działania promocyjne w Internecie, firma powinna zadbać o to, by sposób reklamy odpowiadał profilowi zarówno firmy, jak i odbiorców. Tylko w ten sposób przedsiębiorstwo ma możliwość zbudowania profesjonalnego wizerunku w Sieci. Jedną z najważniejszych kwestii jest dobranie odpowiedniego adresu WWW. Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest użycie domeny z nazwą firmy bądź produktu.
W przypadku, kiedy jest to niemożliwe, warto przed podjęciem decyzji o wyborze domeny określić do kogo adresowany jest serwis. Tworząc wizerunek przedsiębiorstwa w Internecie, przy użyciu serwisu internetowego, należy położyć nacisk na jego niezawodność. Bardzo ważne jest, by działał bezawaryjnie oraz stabilnie. Zapewnia to potencjalnym klientom stały dostęp do pożądanych informacji. Jeśli użytkownik natrafi na przeszkody w dostępie do informacji, istnieje duże prawdopodobieństwo, iż poszuka ich u konkurencji.
Dlatego należy szczególną uwagę zwrócić na to, aby firmowy serwis działał bez zarzutu, w ten sposób zbudowane zostanie pozytywne skojarzenie z marką. Kolejnym, bardzo istotnym aspektem jest zawartość witryny pod względem merytorycznym. Elementy, które zamieszczone są w firmowym serwisie WWW, powinny być starannie wyselekcjonowane oraz pogrupowane. Zbyt dużo zbędnych danych lub plików multimedialnych może wprowadzać niepotrzebny zamęt, w następstwie utrudniać klientom korzystanie ze strony. Informacje należy również systematycznie aktualizować.
Nieprawdziwe lub nieaktualne dane (np. cenniki) mogą wprowadzić potencjalnego klienta w błąd, co negatywnie wpłynie na wizerunek firmy. Strona WWW spełniająca te kryteria będzie godnie reprezentować firmę w Internecie, budując wizerunek stabilnego, profesjonalnego oraz przyjaznego klientom przedsiębiorstwa. Aby spotęgować ten efekt warto umieścić w serwisie informacje potwierdzające rzetelność firmy, np. rekomendacje klientów lub kontrahentów. Można również zamieścić noty dotyczące czasu istnienia firmy, krótką historię rozwoju czy główne cele, jakie sobie stawia. Są to informacje ważne z punktu widzenia klientów, pomagające budować zaufanie do marki.
Ważne również, aby strona WWW była użyteczna dla klienta. Powinna być tak skonstruowana, aby Internauta nie miał problemów z poruszaniem się po niej. Ważnym jest również, żeby aplikacje zawarte w serwisie (np. formularz kontaktowy) były intuicyjne w obsłudze i nie przysparzały trudności użytkownikom.
Daniel Kotyras
NetArt