Piwny projekt jest pełen piany i bąbelków
2006-09-12 01:53:52AUSSIE RESEARCH przynależący do CSIRO, wyda fortunę na komputerową analizę piwa.
Projekt jest częścią śmiałego czteroletniego przedsięwzięcia, które ma na celu, wykorzystując skomplikowane matematyczne algorytmy, zasymulowanie realistycznych ruchów płynów, które można wykorzystać w filmach lub grach komputerowych.
Mahesh Prakash, naukowiec z CSIRO, stwierdził, że największe wyzwanie w tworzeniu animacji cieczy jest uchwycenie zachowania się ruchu pianki, bąbelków i plusków.
Piwo ze swym kolorem, pianką i bąbelkami jest doskonałym materiałem do badań. Ponieważ podczas nalewania piwa do kufla, duże ilości pęcherzyków tworzy na górze pianę, która stanowi bardzo trudne wyzwanie z fizycznego punktu widzenia.
Głównym celem przedsięwzięcia będzie stworzenie narzędzi, które pozwolą animatorom filmowym i twórcom gier komputerowym na stworzenie realistycznie wyglądającego ruchu cieczy, w bardzo łatwy i szybki sposób.
Przedsięwzięcie jest realizowane przy współpracy z Koreańskim Instytutem Badawczym Elektroniki i Telekomunikacji. Jak na razie sponsora piwnego nie znaleźli.
/mk/