Metamorphosis - gra FPP z perspektywy insekta [WIDEO]
2019-02-27 15:08:18Pojawił się pierwszy zwiastun polskiej gry Metamorphosis, w której gracz poznaje świat z perspektywy insekta. Jest to gra przygodowa z widokiem FPP z ręcznie rysowaną grafiką, kładąca nacisk na rozwiązywanie zagadek związanych z otoczeniem oraz elementy platformowe.
Inspiracja twórczością Franza Kafki
Gra, inspirowana twórczością Franza Kafki, opowiada historię sprzedawcy Gregora Samsy, który pewnego dnia budzi się - ku własnemu zdumieniu i przerażeniu - w ciele insekta. Opowiadanie stało się przedmiotem wielu dyskusji i interpretacji.
Producentem Metamorphosis jest warszawskie studio Ovid Works, założone w 2016 roku przez dwóch przyjaciół, którzy chcieli tworzyć gry z głębokim, znaczącym przesłaniem.
Ta niezwykła historia stała się podstawą dla gry z gatunku puzzle platforming adventure, w której poza inspiracją znaną opowieścią pojawia się oryginalna rozgrywka. Gregor trafia do świata, który przytłacza go rozmiarami. Kałamarz staje się nagle potężną barierą, a plama inkaustu niebezpieczną przeszkodą - i jednocześnie przydatną, bo oblana tuszem pionowa ściana pozwoli się po niej wspiąć. Podstawą gry jest eksploracja i rozwiązywanie zagadek logicznych. Uważna obserwacja otoczenia oraz dodatkowe ujęcie kamery "z góry" pozwala lepiej rozeznać się w środowisku i wykorzystać je do własnych potrzeb. By przedostać się dalej, gracz musi wchodzić w interakcję z otoczeniem, wykorzystywać ciecz do ułatwiania sobie wędrówki po stromych i śliskich powierzchniach, przestawiać takie elementy jak pokrętło w radiu, ale i wykazać się zręcznością przy platformowych sekwencjach.
- Zależało nam na połączeniu gry przygodowej i zręcznościowej, która będzie miała głęboko osadzoną historię - mówi Zaq Chojecki, Game Director. - Wszystkie zagadki wynikają ze skali i mobilności bohatera oraz z dziwnego świata literackiego Kafki - dodaje.
To niezwykła wędrówka przez trzy światy. Jeden to ten prawdziwy, doskonale nam znany, choć przytłaczający dla robaka - powierzchnia stołu czy wnętrze szuflady. Drugi to ukryty, tajemniczy świat owadów - zapomniane przestrzenie między ścianami i pod podłogą, zakurzone przesmyki, dziwne obszary zamieszkane przez inne insekty. I wreszcie trzeci, stworzony przez abstrakcyjne miejsca, takie jak automatycznie sortująca się szafa z dokumentami. Na swej drodze Gregor napotka wiele wyzwań, pułapek, ale i niezwykłych stworzeń, których pomoc może okazać się nieodzowna.
Historia
Gregor Samsa obudził się pewnego dnia i odkrył, że świat wokół niego urósł do gigantycznych rozmiarów... nie, tak naprawdę to on się skurczył do postaci insekta. Tym, co nie dawało mu spokoju, był list z organizacji zwanej Wieżą. Obiecano mu pracę, ale musi skontaktować się z Josephem, oficjelem wyższego rzędu i swoim licealnym przyjacielem, który ma mu zdradzić więcej. Tylko jak to zrobić, gdy świat nagle stał się tak przytłaczającym, niegościnnym miejscem?
Gracz wyrusza wraz z Gregorem w pełną humoru i niezwykłych postaci podróż, by odkryć prawdziwą naturę swojej metamorfozy, zajrzeć w głąb siebie i odnaleźć odkupienie.
Kluczowe cechy gry
• Tajemnicza metamorfoza - Gregor Sansa musi odkryć, dlaczego stał się insektem i jak może wrócić do swojej właściwej postaci
• Puzzle platforming adventure - rozwiązywanie zagadek jest równie ważne jak zręczność w pokonywaniu przeszkód
• Oryginalne łamigłówki logiczne - kluczem do ich rozwiązania jest uważna obserwacja i wykorzystanie dodatkowe kamery pokazującej miejsce z pewnego oddalenia
• Swobodna eksploracja - w ramach kolejnych miejsc gracz ma dużą swobodę poruszania się, ale musi sobie pomóc - umiejętne wykorzystanie plamy miodu pozwala "posmarować" śliską powierzchnię, po której można się dostać we wcześniej niedostępne miejsce
• Świat w mikroperspektywie - główny bohater stawia czoła światu, który go dosłownie przerasta i przytłacza
• Ręcznie malowane tekstury - wszystko, co widać na ekranie, jest dziełem ludzkiej ręki
• "Dwuwarstwowa" narracja - jedna rozgrywająca się "wewnątrz" świata Gregora i jedna tocząca się "na zewnątrz". Gracz nie może wchodzić w interakcje z postaciami z tej drugiej, ale wpływając na pierwszą decyduje o ich losach
Metamorphosis ukaże się na PC, PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch jesienią 2019 roku.
ip
fot. materiały prasowe