Jak stworzyć sklep internetowy niskim kosztem?
2013-11-20 15:11:45 | artykuł sponsorowanySprzedaż w Internecie od kilku lat przeżywa swój złoty okres. Według „Raportu e-commerce” wydanego w 2012 roku przez Interaktywnie.com takich sklepów w Polsce jest obecnie ok. 14 tysięcy i ich liczba z roku na rok rośnie. Polacy kupują w Internecie wszystko. Począwszy od płyt i książek (54%), przez odzież (40%), sprzęt AGD (21%), a nawet coraz częściej – artykuły spożywcze (6%).
Zastanawiając się nad parametrami, jakie powinien spełniać sklep, warto wziąć pod uwagę jego ergonomię, przejrzystość informacji oraz odporność na błędy użytkowników. Powinien szybko się ładować, nie powinien być przeładowany informacjami, a jego kolorystyka powinna być starannie dobrana. Przyciski muszą spełniać swoje zadania, a formularze powinny informować użytkownikach o błędach, które powstają przy wpisywaniu.
Na rynku dostępnych jest kilka opcji, które umożliwiają stworzenie sklepu internetowego redukując koszty. Można skorzystać z bezpłatnych open source’owych platform sklepów internetowych, takich jak Magento i PrestaShop. Oferują one szerokie możliwości konfiguracji, jednak wymagają poniesienia sporych kosztów przy wdrożeniu. PrestaShop pozwala na przykład na uruchomienie programów lojalnościowych. Magento również posiada dużą różnorodność opcji, ale przez swoją zasobożerność jest bardziej odpowiedni do potrzeb doświadczonego przedsiębiorcy.
Kolejną opcją do wyboru jest model abonamentowy (czyli SaaS – software as a service). Umożliwia ona stworzenie sklepu bez ponoszenia dużego kosztu wdrożenia na wstępie. Użytkownik może wybrać najbardziej odpowiadający mu abonament i modyfikować go z zgodnie z rosnącymi potrzebami biznesu. W tym wariancie zyskujemy także całodobową pomoc techniczną, nielimitowany transfer, integrację z Allegro, czy spersonalizowany wygląd sklepu. Zapewniona jest też prostota obsługi, nad którą czuwa sztab fachowców, zajmujących się użytecznością, funkcjonalnością i ergonomią. To właśnie profesjonalne wsparcie techniczne 24/7 jest jedną z głównych zalet tego modelu. Przypadnie on do gustu początkującym przedsiębiorcom, dla których niewielki koszt miesięczny będzie zaletą oraz pomoże zaoszczędzić czas i pozwoli skupić się na innych aspektach budowania swojego biznesu.
Komentarz Łukasza Gawiora, Menedżera Produktu w nazwa.pl:
Korzystanie z modelu SaaS pozwala małym przedsiębiorcom na wejście w perspektywiczny biznes e-commerce przy minimalnym nakładzie finansowym. Sklepicom z oferty nazwa.pl (http://www.nazwa.pl/sklepy/) to rozbudowana aplikacja sklepu internetowego o bardzo dużej liczbie funkcjonalności oraz integracji ułatwiających prowadzenie biznesu online. Nasi Klienci szczególnie cenią sobie pakiet bogatych bonusów pozwalających na efektywniejszą obecność w sieci (m.in pakiet 1000 darmowych SMS reklamowych) oraz dostosowanie wyglądu sklepu do wizji właściciela w ramach 5 godzin darmowego wsparcia grafików oraz webmasterów nazwa.pl.
Źródła: „Raport e-Commerce w Polsce 2012 w oczach internautów”, raport „Użyteczność detalicznych sklepów internetowych w Polsce w 2013”.
Tekst: Promocja