Multimedia - Technologie

Horizon Forbidden West - twórcy omawiają nowe mechaniki i elementy gry

2021-10-26 08:50:37

Horizon Forbidden West to jeden z najbardziej wyczekiwanych tytułów, jeśli chodzi o gry na konsole PlayStation. Kontynuacja doskonale przyjętej produkcji Horizon Zero Dawn z 2017 roku zadebiutuje już 18 lutego 2022 roku i będzie dostępna wyłącznie na PS4 i PS5. Zachwycaliśmy się już pierwszym zapisem rozgrywki, a zaprezentowane jakiś czas temu edycje kolekcjonerskie gry też są niczego sobie. Jednak przedstawiciele studia Guerrilla Games coraz mocniej podgrzewają nasze oczekiwania. Teraz zdradzili kilka interesujących szczegółów na temat nowych przygód Aloy. David McMullen (Lead Systems Designer) oraz Dennis Zopfi (Lead Combat Designer) przybliżyli graczom, co czeka na nich w Horizon Forbidden West, m.in.: jakie nowe umiejętności rozwinie główna bohaterka, co skrywają nowe lokacje, a także szczegóły mechaniki nowych elementów gry.

Horizon Forbidden WestZobacz oficjalne screeny z gry >>

Nowości w grze Horizon Forbidden West

W zwiastunie rozgrywki widzieliśmy, jak Aloy używa różnych nowych narzędzi. - Opierając się na fundamencie Horizon Zero Dawn, dodaliśmy kilka nowych sposobów poruszania się po świecie - mówi David McMullen, główny projektant systemów w firmie Guerrilla. - Aloy może swobodnie wspinać się po ogromnych odcinkach skalistego terenu; jeszcze więcej typów maszyn może być użytych jako uchwyty; punkty zaczepienia można znaleźć w całym środowisku, co pozwala na zwinne poruszanie się w pionie; pływanie pod wodą otworzyło zupełnie nowy aspekt eksploracji; a szybowanie z Shieldwing zapewnia najlepszy widok na piękny świat Horizon Forbidden West, nie wspominając o szybkim zejściu z dużych wysokości! - wyjaśnia.

David podzielił się także spostrzeżeniami na temat procesu rozwoju, wyzwań, które się z nim wiążą. - Nasze decyzje dotyczące projektowania przekrojowego zawsze służyły zwiększeniu dynamicznej interaktywności z otaczającym Cię światem. Może to być umożliwienie graczowi manipulowania i niszczenia otoczenia za pomocą narzędzia takiego jak Pullcaster; lub wystartuj z chwytakiem do szybowania z Shieldwingiem, aby przygotować się na uderzenie z góry. Najbardziej ekscytuje nas to, jak nasza mechanika, nowa i stara, współdziałają ze sobą w synergii, zapewniając zróżnicowane i dynamiczne podejście do każdego scenariusza.

Ta szeroka gama nowych opcji stanowiła również wyzwanie dla naszego myślenia o projektowaniu poziomów. Musimy pozwolić graczom nas przechytrzyć, używając nowych ruchów lub narzędzi, aby ominąć niektóre z naszych wyzwań w sprytny i nieprzewidywalny sposób. Zagadki przemierzania nie zawsze będą miały rozwiązanie binarne; zachęcamy graczy do eksperymentowania i zabawy z nowymi narzędziami. Zaproponujemy różnorodne wyzwania, niezależnie od stylu gry, umiejętności czy wcześniejszego doświadczenia w Horizon Zero Dawn.


Oczywiście nowe funkcje PlayStation 5 stanowiły kolejne ekscytujące wyzwanie. Chociaż gra Horizon Forbidden West jest opracowywana od podstaw zarówno na PS4, jak i PS5, jest kilka atrakcji dla tych, którzy zagrają na tej drugiej konsoli.

- Kontroler bezprzewodowy DualSense jest często wykorzystywany w naszej mechanice
- mówi David. - Od zgrzytu gruzu podczas pchania skrzyni, po wrażenie rozdzierania wciągarki podczas korzystania z Pullcastera - ze zwiększonym adaptacyjnym napięciem spustu podczas pociągania! Dodaliśmy również dodatkowe wymiary dotykowe, aby zwiększyć zarówno wartość rozgrywki, jak i poczucie bycia częścią świata, w którym porusza się Aloy; mogą być subtelne, jak uczucie ocierania się trawy wokół ciebie, wskazujące, że wkraczasz w niewidzialną trawę, lub naciśnięcie spustu adaptacyjnego, gdy osiągniesz maksymalny naciąg łukiem. Używamy nawet braku napięcia adaptacyjnego, aby pomóc komunikować się, gdy skończy ci się amunicja.

Nasza społeczność Horizon uwielbia odkrywać nowe obszary i wspinać się na wysokie punkty widokowe; do dziś udostępniają w grze wiele zdjęć, filmów i wspomnień ze swoich przygód! Ten poziom wciągającej eksploracji był naturalnie czymś, co zespół Guerrilla wziął sobie do serca podczas tworzenia sequela - wspomina David.

- System swobodnego wspinania się w Horizon Forbidden West to ogromna funkcja, z której jesteśmy bardzo podekscytowani, ponieważ pozwolił nam na wspinanie się na dużych odcinkach terenu, gdzie ma to sens wizualnie i narracyjny, w sposób, który wcześniej nie był możliwy w Horizon Zero Świt. Skaliste powierzchnie na tych terenach można swobodnie wspinać bez użycia plemiennych uchwytów!

Kolejnym dodatkiem była mechanika przechodzenia wysokiego skarbca, która zasadniczo pozwala Aloy wspinać się na dowolny obiekt o wysokości do skakania z miejscem do podciągnięcia. W połączeniu z możliwością swobodnego wspinania się i dodawania chwytaków do naszego środowiska znacznie zwiększa się potencjał eksploracji
- zaznacza twórca gry.

Horizon Forbidden West

Pullcaster i Shieldwing to nowe narzędzia, które Aloy ma do dyspozycji, aby uczynić ją bardziej zwinną zarówno podczas eksploracji, jak i nieuniknionych bitew. - Pullcaster to mechaniczne urządzenie montowane na nadgarstku z dwiema oddzielnymi funkcjami - wyjaśnia David. - Pierwszą funkcją jest mechanika chwytaka, pozwalająca graczowi na szybkie i łatwe wspinanie się po otoczeniu oraz zapewniająca dynamiczną opcję przejścia/ucieczki do zestawu narzędzi gracza. Podczas grapplingu gracz może aktywować ten sprzęt, wyrzucając go w powietrze, gdzie może złapać wyższą półkę, wystrzelić z łuku, poszybować, uderzyć z góry, a nawet złapać się do dalszego punktu. Drugą funkcją Pullcastera jest wyciągarka, co oznacza, że ​​gracz może dynamicznie manipulować, przesuwać i niszczyć obiekty w otoczeniu. Pomyśl o wyciągnięciu ukrytej skrzyni z łupami z półki lub wyrwaniu otworu wentylacyjnego, aby stworzyć nową ścieżkę wspinaczkową - zachęca twórca.

A co wiemy o tzw. Shieldwingu? - Zapewnia on nie tylko najbardziej ekscytujący sposób na powrót z epickiej wspinaczki, ale także najbardziej malowniczy! To narzędzie jest nieocenione, ponieważ ma o wiele większą pionowość, gdzie cofanie się tą samą ścieżką jest mniej atrakcyjne niż na drodze. Mam nadzieję, że gracze docenią ten poziom wolności, a także nowe możliwości rozgrywki, walki i eksploracji. Shieldwing dobrze łączy się z wieloma innymi mechanikami zarówno w walce, jak i poza nią, takimi jak lądowanie na wierzchowcu, ziplining, uderzenie z góry i nie tylko - mówi David McMullen.

Nowa mechanika walki

Podczas gdy eksploracja i przemierzanie świata brzmi idyllicznie, Zakazany Zachód jest również pełen niebezpieczeństw, z wieloma nieznanymi wrogami i listą nowych maszyn, z którymi Aloy może się uporać. Konieczne jest posiadanie odpowiedniej broni, amunicji i umiejętności, gdy natkniesz się na bazę wroga lub wściekłego Tremortuska.

Podobnie jak w przypadku poruszania się i zwiedzania świata w Horizon Forbidden West, ważne było rozwinięcie projektowania walki, idących dalej niż w Horizon Zero Dawn. Postawiono na większą wolność i opcje wyboru gracza w otwartym świecie. Dzięki nowej mechanice walki, typom wrogów i odmianom broni, gracze mogą łatwo ocenić niebezpieczną sytuację i wybrać sposób wejścia w scenariusz walki, a następnie aktywnie przełączać się między taktykami walki.

Główny projektant bojowy Guerrilla, Dennis Zopfi, opowiada, w jaki sposób zespół rozwinął swoje kluczowe funkcje w Horizon Forbidden West. - Jednym z punktów skupienia, które wpłynęły na wszystkie nasze decyzje bojowe, był zwiększony wybór graczy i zastosowaliśmy to do wszystkiego: walki wręcz, broni, strojów, umiejętności i innych nowych mechanik. Chcieliśmy dać graczom więcej narzędzi, głębi i pokręteł do zabawy - mówi.

- Całkowicie nową koncepcją w Horizon Forbidden West jest stół warsztatowy, w którym możesz ulepszać i wzmacniać broń i stroje. Odblokowuje to nowe profity, miejsca na modyfikacje, umiejętności i oferuje graczom większy stopień personalizacji, odporności i nowych umiejętności! - dodaje.

Rozwinięte drzewko umiejętności

Innym sposobem na ulepszenie umiejętności Aloy jest drzewko umiejętności. - W Horizon Zero Dawn umiejętności były kupowane i odblokowywane w miarę zdobywania kolejnych poziomów. Podczas gdy ta zasada pozostaje w sequelu, całkowicie przeprojektowaliśmy drzewko umiejętności z dodatkowymi ścieżkami i umiejętnościami; w drzewku umiejętności są one również synergiczne z tymi, które są już obecne na strojach lub muszą zostać na nich odblokowane - wyjaśnia Dennis.

Jak wykazali zarówno David, jak i Dennis, większa swoboda graczy i wybór gracza były absolutnie sednem cyklu rozwoju Horizon Forbidden West. - Istnieje wiele innych subtelnych, ale efektownych dodatków, które umożliwiają bardziej dynamiczną rozgrywkę - podsumowuje David. - To tylko kilka przykładów: Aloy może skakać po ścianach, odskakiwać od powierzchni wspinaczkowej, wysokiego sklepienia i nie tylko. Choć może to brzmieć jak małe rzeczy, w połączeniu tworzą angażujące wyzwania środowiskowe i więcej opcji dla graczy.

Dennis to potwierdza. - Wkładamy wiele wysiłku w tworzenie większego wyboru i głębi dla graczy i jesteśmy bardzo podekscytowani, widząc, jak ludzie będą grać jako Aloy z tak wieloma nowymi możliwościami umiejętności, broni i sprzętu, które może zdobyć przez cały czas tajemniczy Zakazany Zachód. Świetnie się bawiliśmy, tworząc fajne i potężne kombinacje, które gracze mogą odkryć, i mamy nadzieję, że ludziom spodoba się ta gra, gdy zostanie wydana!

MD/ip

fot. materiały prasowe Sony

Słowa kluczowe: rozgrywka, nowości, cechy gry, gameplay, 2022

Horizon Forbidden West - screeny z gry PS5 (14)

Horizon Forbidden West - screeny z gry PS5  - Zdjęcie nr 1
Horizon Forbidden West - screeny z gry PS5  - Zdjęcie nr 2
Horizon Forbidden West - screeny z gry PS5  - Zdjęcie nr 3
Horizon Forbidden West - screeny z gry PS5  - Zdjęcie nr 4
Horizon Forbidden West - screeny z gry PS5  - Zdjęcie nr 5
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Riders Republic
Riders Republic - gra o sportach ekstremalnych jest już dostępna [WIDEO]

Gra zaprasza wszystkich do wskoczenia na tętniący życiem wirtualny plac zabaw.

gry wideo
Gry wideo a wizerunek sportowca - kto ma licencje na nazwiska i marki?

To bardzo skomplikowane pod kątem prawnym zagadnienie.

Polecamy
Polecamy
Ostatnio dodane
Riders Republic
Riders Republic - gra o sportach ekstremalnych jest już dostępna [WIDEO]

Gra zaprasza wszystkich do wskoczenia na tętniący życiem wirtualny plac zabaw.

Popularne
HP Pavilion 6000
Test laptopa HP Pavilion dv6000

Wraz ze wzrostem popularności komputerów przenośnych, na rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących tego typu urządzenia. Ale nie każda firma może się pochwalić wysoką renomą wśród klientów. Na pewno ten problem nie dotyczy firmy Hewlett-Packard...

40 gier komputerowych naszej młodości
40 gier komputerowych naszej młodości

Prezentujemy nostalgiczne wspomnienie o wspaniałych grach komputerowych, które bezlitośnie pożerały za młodu nasz cenny czas.

Mój własny serwer FTP
Mój własny serwer FTP

Artykuł przedstawia instalację i podstawową konfigurację najprostszych i bardzo popularnych serwerów ftp zarówno jeżeli chodzi o linuxa jak i System Windows XP