Internet - Technologie

Ceneo.pl obchodzi 10. urodziny

2015-03-12 14:21:14

Według różnych źródeł wartość polskiego rynku e-commerce wyniosła w 2014 roku ok. 27 mld zł,  a w najbliższych kilku latach podwoi się. Największą porównywarką cen oraz jednym z głównych graczy na tym rynku jest serwis Ceneo.pl. 

Z danych Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w grudniu ub.r. Ceneo.pl odwiedziło 6,64 mln internautów (real users), którzy wykonali 94,5 mln odsłon krajowych (w tym 16,6 mln mobilnych), a każdy spędził w nim średnio 14 minut i 10 sekund. Serwis jest zdecydowanym liderem wśród porównywarek cenowych we wszystkich statystykach: zanotował około trzech razy więcej użytkowników niż każda z kolejnych trzech porównywarek, a także ponad cztery raz więcej odsłon krajowych niż drugi co do wielkości serwis tego typu.  

Od porównania do sprzedawania

Z badań TNS Polska zrealizowanych na zlecenie Ceneo.pl we wrześniu 2014 roku wynika, że na internetowe zakupy chodzi już niemal każdy Polak, a aż 83% z nich bardzo je lubi. Cenią w nich oszczędność zarówno pieniędzy, jak i czasu. 70% Polaków potwierdza korzystanie z porównywarek cen, które mimo upływu czasu cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. To efekt zmian, jakie przeszły serwisy tego typu starając się dostosować  do potrzeb internautów i przedsiębiorców. Transformacji uległ przede wszystkim model funkcjonowania porównywarek, które przestały już służyć tylko wyszukiwaniu najlepszych okazji cenowych, a stały się miejscem, w którym użytkownik może przeprowadzić cały proces zakupowy od początku do końca.

- W ciągu 10 lat Ceneo.pl przeszło długą drogę, w czasie której nie przespało żadnej z internetowych rewolucji – podkreśla Marcin Łachajczyk, dyrektor zarządzający. - Rozbudowaliśmy aspekt społecznościowy, dodając możliwość pozostawiania opinii na temat produktów. Dziś Ceneo.pl jest największą w Polsce bazą opinii o sklepach i produktach. Potem utworzyliśmy rozbudowany system rekomendacji, a w końcu rozwinęliśmy sekcję specjalnych serwisów tematycznych z poradami na temat urządzania wnętrz, mody, zdrowia czy ekologii. Zauważyliśmy, że nasz użytkownik już nie tylko odwiedza nas, by wyszukać najniższe ceny produktów, ale szuka także porad, inspiracji, dodatkowych informacji, które pomogą mu podjąć optymalną decyzję zakupową.

Serwis jako pierwszy w Polsce wprowadził możliwość wspólnych zakupów z różnych sklepów w ramach jednej transakcji. Dzięki usłudze„Kup na Ceneo” użytkownicy mogą dokonywać zakupów bezpośrednio na stronie serwisu – cały proces od wyszukania produktów w najlepszej cenie, poprzez sprawdzenie informacji na ich temat, zapoznanie się z opiniami o sklepach aż po wybór towarów, zamówienie i dokonanie płatności - mieści się zaledwie na jednej stronie.

Kierunek: lifestyle

Z Ceneo współpracuje 5000 sklepów. Historycznie porównywarki cenowe kojarzą się przede wszystkim z kategoriami technicznymi – AGD, RTV, sprzęt komputerowy. To oczywiście nadal bardzo mocne kategorie produktowe, ale najwięcej (niemal 3400) współpracujących z serwisem sklepów związane jest z szeroko pojętym stylem życia: modą, urządzaniem wnętrz, budową domu, produktami dla dzieci czy rozrywka i hobby.

M-commerce przede wszystkim         

Ceneo.pl postawiło też na mobilność, udostępniając aplikacje na wszystkie najpopularniejsze platformy: iOS, Android oraz Windows Phone. M-commerce, czyli handel mobilny, to bowiem przyszłość, której zlekceważenie może się szybko zemścić. Z danych Ceneo.pl wynika, że już co czwarta wizyta w serwisie jest realizowana z urządzenia mobilnego. Dzięki aplikacji Ceneo.pl można zweryfikować oferty (np. skanując kody kreskowe podczas zakupów w tradycyjnym sklepie) i dokonać transakcji w każdym miejscu i czasie.

- Nie ścigamy się już tylko z innymi porównywarkami – podsumowuje Marcin Łachajczyk.  – Myślimy o przyszłości w zupełnie innych, nowych obszarach tego sektora. Wyzwań dostarcza nam  otoczenie biznesowe i to co dzieje się w całym sektorze e-handlu, w Polsce i globalnie. 

Tekst: mat. pras.

Ceneo - najlepsza porównywarka cen

Słowa kluczowe: ceneo.pl urodziny porównywarka cen
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Jak zwiększyć swoją popularność na TikToku?
Jak zwiększyć swoją popularność na TikToku?

Zobacz, jak działa algorytm aplikacji.

bankowość mobilna
Raport NetB@nk: III kwartał z dalszym wzrostem aktywnych użytkowników aplikacji mobilnych

Łączna liczba użytkowników aplikacji mobilnych przekroczyła 21 milionów.

BBC
BBC Podcasts Premium już w Polsce

Ile będzie kosztowała usługa?

Polecamy
youtube
Jakie kategorie filmów są najpopularniejsze na YouTube?

Jakie filmy oglądają najchętniej użytkownicy YouTube?

Pozycjonowanie stron w Starachowicach
Pozycjonowanie stron w Starachowicach Wrocław

Choć jeszcze do niedawna niewiele osób słyszało o pozycjonowaniu, a usługa ta była traktowana po macoszemu, tak dzisiaj, jak się okazuje, jest to główny filar marketingu większości firm, zwłaszcza tych, których działalność opiera się na rynku lokalnym. Dlaczego tak się dzieje?

Ostatnio dodane
Jak zwiększyć swoją popularność na TikToku?
Jak zwiększyć swoją popularność na TikToku?

Zobacz, jak działa algorytm aplikacji.

bankowość mobilna
Raport NetB@nk: III kwartał z dalszym wzrostem aktywnych użytkowników aplikacji mobilnych

Łączna liczba użytkowników aplikacji mobilnych przekroczyła 21 milionów.