Wykorzystaj technologie mobilne w procesie cyfrowej transformacji biznesu i użyj "Mobile first"
2021-07-14 13:50:11Technologie mobilne już dawno przestały umożliwiać wyłącznie komunikowanie się. Dziś całościowo wspierają kontakty z klientami, sprzedaż, są także elementem inteligentnych interfejsów.
Technologie mobilne jako wsparcie dla handlu detalicznego
Rozwiązania mobilne dla sklepów mogą zaskakiwać innowacyjnością, ale ich zastosowanie jest tak naprawdę bardzo proste: mają łączyć sprzedawcę z konsumentem i ułatwiać komunikację pomiędzy nimi.
Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się tylko na wykorzystanie aplikacji mobilnej w jednym z obszarów swojej działalności, czy uczynisz ją najważniejszym kanałem sprzedażowym w strategii omnichannel, możesz dotrzeć w ten sposób do świadomych, zaawansowanych technologicznie klientów. Ta grupa z roku na rok jest coraz liczniejsza.
Zapewnij klientom pozytywne doświadczenia zakupowe dzięki rozwiązaniom mobilnym
Klienci w sklepach – niezależnie od tego, czy jest to kanał sprzedaży online, czy stacjonarny – poszukują, oprócz atrakcyjnych towarów i cen, pozytywnych doświadczeń zakupowych.
Nowoczesne aplikacje mobilne pozwalają na projektowanie takich doświadczeń: zapewniają szybki i bezpieczny dostęp do informacji, ułatwiają komunikację ze sprzedawcą, pozwalają docierać do odbiorców ze spersonalizowanymi treściami i ofertami.
Mobilność produktu cyfrowego powinna być obecnie priorytetową kwestią. Takie podejście reprezentuje firma Global Logic, której w tworzeniu oprogramowania dla handlu detalicznego przyświeca idea „Mobile first”.
Wdrażanie technologii mobilnych nie polega w tym ujęciu wyłącznie na projektowaniu nowych odpowiedników istniejących aplikacji, ale na tworzeniu złożonych rozwiązań, które uwzględniają potrzeby konsumentów i specyfikę branży.
Odkryj nowe możliwości komunikacji z klientami
Myśląc o wdrożeniu innowacyjnych rozwiązań w procesie sprzedażowym, warto zwrócić się do doświadczonych specjalistów. Wówczas aplikacje mobilne nie będą pojedynczym elementem wspierającym sprzedaż, ale częścią spójnej strategii, uwzględniającej działania online i offline.
Jednym z rozwiązań mobilnych, z których chętnie korzystają firmy handlu detalicznego z różnych branż, są narzędzia do automatyzacji komunikacji z odbiorcami. To automatyczne systemy konwersacyjne, czyli chatboty, które usprawniają proces obsługi klientów, odpowiadając na standardowe pytania i uwagi. Takie rozwiązania pozwalają zmniejszyć zaangażowanie pracowników w obsługę tych kanałów komunikacji.
Transformacja cyfrowa nie może odbywać się z pominięciem technologii mobilnych. Wykorzystaj je do usprawnienia procesów sprzedażowych, zanim zrobi to Twoja konkurencja!
Artykuł Partnera
fot. Adrianna Calvo z Pexels.com