Multimedia - Technologie

Oni już grali. Zagraniczni dziennikarze o Cyberpunk 2077

2020-11-25 18:32:00

Dziennikarze z zagranicznych portali takich jak PC Gamer, IGN, GamesRadar, GameSpot czy GameStar otrzymali dostęp do testowania najnowszego dzieła CD Projekt Red przez 16 godzin. Biorąc pod uwagę ich opinie – wyłania się obraz bardzo rozbudowanej i wciągającej przygody w Night City. Po krótkim obcowaniu z Cyberpunkiem 2077 praktycznie wszyscy byli zachwyceni. Wśród najciekawszych wypowiedzi widać, że zalety skutecznie przykrywają nieliczne wady, dotyczące głównie walki i interfejsu.

Zobacz również: Keanu Reeves o swojej roli w Cyberpunk 2077.

Cyberpunk 2077W skrócie:

  • Wstępne odczucia związane z grą są pozytywne, zachodni dziennikarze są zachwyceni.
  • Cyberpunk może pochwalić się genialną fabułą, świetnym systemem dialogów, interesującymi postaciami, otwartym i szczegółowym światem.
  • Ilość możliwości w grze jest ogromna.
  • Walka i interfejs wymagają dopracowania.

Rozbudowane dialogi

W każdej dobrej grze cRPG scenariusz jest główną motywacją do dalszej rozgrywki. Zwłaszcza, jeżeli fabuła jest prowadzona przez rozmowy. Najbardziej satysfakcjonuje możliwość podejmowania własnych decyzji i pójście swoją drogą. Tutaj Cyberpunk 2077 nie zawodzi. Powołując się na słowa Sama Loveridge'a z GamesRadar mamy do czynienia z bardzo rozbudowanym systemem dialogów: 

Nawet po dwóch dniach spędzonych z Cyberpunk 2077, trudno było zrozumieć, jak daleko rozciąga się sieć od jednej odpowiedzi do drugiej. Nie pomaga to, że różnica między odpowiedziami jest subtelna. Niektóre wypowiedzi są oczywiste - wyraźnie prowadzą ciebie po ustalonej ścieżce. Inne wybory są natomiast znacznie mniej jasne. Opcjonalny cel misji może obejmować zorganizowanie alternatywnego spotkania lub po prostu wezwanie innej postaci. Jednak wszystkie z nich mają potencjał, aby odkryć ukryty wątek, który może wpłynąć na twoje przyszłe wybory. [1] 

Przykładowe rozmowy (w języku polskim) możecie obejrzeć tutaj:
 


Bogaty i szczegółowy świat

Czym są świetne rozmowy, gdy nie ma ich gdzie prowadzić. Ten problem na szczęście nie dotyczy polskiej gry. Night City to metropolia, która tętni życiem. Przechodnie, ruch uliczny, losowe wydarzenia... Co więcej, miasto reaguje "w locie" na nasze poczynania. Tutaj można znowu przywołać słowa serwisu GamesRadar: 

Trudno jest opisać, jak pełny jest ten świat. Niezależnie od tego czy są to przestępstwa toczące się na naszych oczach, samochody do kupienia, koncerty do zobaczenia, zadania poboczne do odkrycia, czy po prostu oddanie się jednej z lokalnych aktywności. W Night City zawsze jest coś do zrobienia. Ale to, co robisz i w jakiej kolejności, też ma znaczenie. Raz nie odebrałem płatności za jedną z pierwszych misji od mechanika o imieniu Wakako. Później, podczas jednego z zadań głównych, mogłem przypomnieć o mojej brakującej kasie w ramach całkowicie oddzielnej rozmowy. To drobiazg, ale to pokazuje jak ten świat jest realistyczny i jak zawsze reaguje na działania gracza. [1]

Wizualnie aglomeracja to graficzne arcydzieło. Poszczególne dzielnice różnią się od siebie i są bogate w szczegóły. Należy również zaznaczyć, że oprócz miasta do dyspozycji mamy także rozległy teren pustynny. Wracając jednak do Night City - Tom Marks z IGN tak opisuje swoje wrażenia związane z metropolią:

Mówiąc wprost – Night City oszałamia i nie wydaje mi się, żebym widział inne miasto w grze, które jest choćby podobne pod względem skali wykonania. Jest wspaniałe, bogate w szczegóły, a jego wertykalizm i skala są naprawdę niesamowite. Jednocześnie wydaje się, że może być to miejsce istniejące w rzeczywistości. Nie możesz wejść do dowolnego budynku lub przejść przez każde piętro, na którym się znajdziesz - to nierealistycznie wysoka poprzeczka, której nie próbowano przeskoczyć. Jednak wciąż jest tu tak wiele do zobaczenia. Dzielnice są również imponująco zróżnicowane wizualnie i chociaż dostępny jest system szybkiej podróży, szczerze mówiąc, czułem, że na używaniu go wiele tracę. [2]

Magię Night City możecie zobaczyć w tym filmie:

Ta gra jest ogromna!

Wiemy już, że do dyspozycji dostaniemy ogromny, szczegółowy świat z ciekawymi postaciami. Czy jednak jest w nim robić? Okazuje się, że ilość zawartości może przyprawić o ból głowy. Od rozbudowanego edytora postaci, przez wybór naszych syntetycznych modyfikacji, po dołączenie do jednej z trzech frakcji. A to nie wszystko. Można kraść samochody, przerabiać je w warsztatach, jeść w restauracjach, bić się na pięści, robić zakupy, hakować systemy, uczestniczyć w wyścigach, oglądać koncerty, bawić się w klubach nocnych... Na brak zajęć gracze na pewno narzekać nie mogą. Potwierdza to jeden z redaktorów PC Gamer, Andy Kelly:

Jeździłem na motocyklach, hakowałem ludzkie mózgi, kradłem futurystyczne samochody i jadłem syntetyczne mięso yakitori. Spotkałem dziesiątki ekscentrycznych postaci, nastawiałem przeciwko sobie frakcje, wyjechałem poza mury miasta na pustynię, pokonałem kilku potężnych wrogów i spędziłem czas z Keanu Reevesem. Kilka rzeczy nie do końca mi się podobało. Po tym wszystkim jednak moje pragnienie ukończenia gry jest silniejsze niż kiedykolwiek. [3]

Prezentacja aktywności w Cyberpunk 2077:

Mechaniki walki – mogło być lepiej

Cyberpunk 2077 to przede wszystkim gra fabularna z naciskiem na akcję. Oczywiście istnieje możliwość zrobienia niektórych zadań "po cichu", ale bezpośrednia konfrontacja będzie czasem nie do uniknięcia. Do wyboru mamy więc pięści, różnego rodzaju broń białą i pokaźny arsenał futurystycznie wyglądających pistoletów, karabinów i wyrzutni rakiet. I tak jak wcześniej na model walki narzekano, teraz jest on co najwyżej poprawny. PC Gamer bardzo chwalił posługiwanie się bronią białą:

Wysokiej jakości miecz w połączeniu z atutami naszej postaci sprawia, że posługiwanie się ostrzem w Cyberpunk 2077 jest niezwykle satysfakcjonujące i super skuteczne. [3]

Chociaż walka wręcz może się podobać to strzelanie jest wyraźnie mniej dopracowane. Redaktorzy narzekali, że walka robi się ciekawa dopiero wraz ze wzrostem doświadczenia postaci. Jako wadę zaliczali duże paski zdrowia i "kuloodporne głowy". IGN punktuje:

Sama walka jest prawdopodobnie jednym ze słabszych punktów Cyberpunk 2077. Z pewnością nie jest źle, ale gdy będziecie grali w to jak w zwykłego FPS-a, prawdopodobnie będziecie rozczarowani. Najbardziej irytujące jest to, że wrogowie mają zaskakująco dużą ilość życia. Często są gąbkami na pociski. Mogą pochłonąć wiele strzałów, nawet w głowę. Walka tak naprawdę zaczęła mi imponować dopiero w połowie drugiego dnia grania, kiedy odblokowałem kilka dodatkowych umiejętności i znalazłem strategię, która mi się podobała. [2]

Czasami będziemy musieli postrzelać z samochodu, który prowadzi kierowca kierowany przez komputer. Tutaj akcja zamienia się w typowy "celownik na szynach". Nie umknęło to redaktorowi PC Gamer:

Sekcje strzelania z udziałem kogoś prowadzącego samochód i naszego bohatera strzelającego do ścigających pojazdów wydają się niezdarne i przestarzałe. To taki kac z poprzedniej generacji. [3]

Wykorzystanie broni zostało pokazane w tym filmie: 


Niewielkie niedociągnięcia interfejsu

Każdy kto grał w poprzednią produkcję CD Projekt Red, na pewno pamięta z jak niedopracowanym menu ekwipunku miał do czynienia. W Cyberpunku problem dotyczy zadań, które w naszym dzienniku tworzą jeden wielki bałagan. IGN komentuje:

Dziennik zadań Cyberpunk 2077 to wielka niechlujna lista, a ustalenie, które z wielu Twoich questów należy wykonać w następnej kolejności było kłopotliwe z kilku powodów. Nie ma żadnych informacji o doświadczeniu, pieniądzach, przedmiotach lub Street Cred, które otrzymamy za wykonanie zadania. [2]

Podsumowanie 16-godzinnej przygody

Oprócz wyżej wspomnianych cytatów, w artykułach rozwodzono się głównie nad szczegółami fabuły. Aby uniknąć spoilerów, te wypowiedzi oczywiście pominiemy. Ogólne wrażenie zachodnich mediów można opisać jako wyjątkowo entuzjastyczne i praktycznie wszyscy zostaliby z grą na dłużej. Chwalono wielkość świata, fabułę, możliwości i świetnie napisane postaci. Wszelkie wady zostały zakryte przez całą resztę. GameSpot zwraca uwagę na misje poboczne i NPC'ów, których te misje dotyczyły:

Kiedy skończyłem swoje 16 godzin gry, zebrałem ogromną liczbę misji pobocznych, które zabierały mnie w podróż po całym mieście. Wszystkie dotyczyły fascynujących postaci, od Judy, Johnny'ego i Panama, po River'a, detektywa NCPD badającego śmierć byłego burmistrza Night City i Padre'a, naprawiacza Valentino. Najlepsza część Cyberpunk 2077, którą poznałem to tylko mały wycinek ogromnego świata Night City. Nie mogę się doczekać poznania ludzi, którzy ten świat zamieszkują. [4]

Z kolei PC Gamer zwrócił najbardziej uwagę na dialogi i alternatywną ścieżkę prowadzenia fabuły:

Naprawdę nie mogę się doczekać powrotu do Night City. Od momentu, gdy przestałem grać w Cyberpunk 2077, cały czas myślę o tej grze i już planuję, co zrobię najpierw. Jest też kilka rzeczy, które chciałbym spróbować inaczej. Niektóre opcje dialogowe i decyzje mogą znacząco wpłynąć na wynik niektórych zadań i ciekawi mnie, jak mogę je zmienić. Żałuję tylko, że nie zanotowałem, gdzie znalazłem Czarnego Jednorożca. Jeśli nie znajdę ponownie tego miecza, będę za nim bardzo tęsknić. [3]

IGN jest zdania, iż mimo że gra nie jest idealna, to odbiór całości jest jak najbardziej pozytywny:

Po 16 godzinach spędzonych z Cyberpunk 2077 jestem wciąż nienasycony i z pewnością powrót do tej gry zaspokoi mój głód. To piekielnie wciągający i wspaniały świat, w którym możesz się całkowicie zatracić. Gra z pewnością nie jest bez wad, szczególnie jeśli chodzi o interfejs, ale te skazy nie przeszkadzają w odbiorze całości. Nawet po dwóch pełnych dniach rozgrywki, czuję że dopiero zacząłem poznawać to co na mnie czeka, a im głębiej szukam tym bardziej mnie to ekscytuje. [2]

Wszystkie informacje wskazują, że będziemy mieli do czynienia z dopracowanym produktem. Niedociągnięcia na pewno zostaną szybko naprawione. Możliwe nawet, że z pierwszym patchem, którego nie unikniemy zaraz po instalacji gry. Nie pozostało zatem spróbować rozgrywki samemu, a to będzie możliwe już niebawem, bo już 10 grudnia.

Zobacz również: Nowy gameplay Cyberpunk 2077 na Xbox'ie

KB

Źródła: gamesradar.com, pcgamer.com, ign.com, gamespot.com, gamestar.de, youtube.com

Fot. screen z youtube.com/Cyberpunk 2077

[1] https://www.gamesradar.com/16-hours-with-cyberpunk-2077-and-i-never-want-to-leave-night-city/

[2] https://pl.ign.com/cyberpunk-2077/35875/preview/cyberpunk-2077-finalne-wrazenia

[3] https://www.pcgamer.com/i-love-being-a-cyber-samurai-and-other-revelations-from-playing-15-hours-of-cyberpunk-2077/

[4] https://www.gamespot.com/articles/we-played-16-hours-of-cyberpunk-2077-and-the-best-part-was-the-people/1100-6484603/

Słowa kluczowe: Cyberpunk 2077, CD Projekt Red, premiera, prezentacja, gameplay, rpg, 16 godzin

Cyberpunk 2077 - screeny z gry (22)

Cyberpunk 2077 - screeny z gry  - Zdjęcie nr 1
Cyberpunk 2077 - screeny z gry  - Zdjęcie nr 2
Cyberpunk 2077 - screeny z gry  - Zdjęcie nr 3
Cyberpunk 2077 - screeny z gry  - Zdjęcie nr 4
Cyberpunk 2077 - screeny z gry  - Zdjęcie nr 5
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Dragon's Dogma 2
Premiera gry Dragon's Dogma 2 - co trzeba wiedzieć? [WIDEO]

Tytuł w edycji pudełkowej ukazał się na PlayStation 5, Xbox Series X oraz PC w angielskiej wersji językowej.

Marvel 1943: Rise of Hydra
Zapowiedziano grę "Marvel 1943: Rise of Hydra" [WIDEO]

Zwiastun pokazuje konflikt między Kapitanem Ameryką a Czarną Panterą!

Polecamy
Netflix i Ubisoft
Netflix i Ubisoft nawiązali współpracę. "Assassin's Creed" jednym z projektów

Firmy ogłosiły plany stworzenia trzech gier mobilnych opartych na uwielbianych gamingowych franczyzach.

Game Awards 2022
The Game Awards 2022: zmany nominacje dla najlepszych gier roku

"Oscary branży gier wideo" zostaną rozdane na początku grudnia 2022.

Ostatnio dodane
Dragon's Dogma 2
Premiera gry Dragon's Dogma 2 - co trzeba wiedzieć? [WIDEO]

Tytuł w edycji pudełkowej ukazał się na PlayStation 5, Xbox Series X oraz PC w angielskiej wersji językowej.