Internet - Technologie

Jak wyróżnić się na LinkedIn

2018-10-08 13:13:11

LinkedIn to największa profesjonalna platforma społecznościowa na Świecie. Obecnie ma ok. 400 milionów użytkowników, a liczba ta stale rośnie. To doskonałe narzędzie poszukiwania pracy, ale też partnerów biznesowych, czy znajomości branżowych. Dla tych, którzy jeszcze nie mają profilu na LinkedIn lub dotychczas nie wiedzieli, w jakim celu mieliby go zakładać, zespół ShopAlike.pl przygotował krótki przewodnik.

LinkedInDlaczego w ogóle warto mieć profil na LinkedIn?

Użytkownicy z pełnym profilem są nawet 40 razy częściej kontaktowani za pośrednictwem LinkedIn . Tymczasem tylko 51% użytkowników wypełniło swój profil w 100%.

Algorytm wyszukiwania LinkedIn pokazuje wyniki na podstawie następujących czynników:

1. Pełny profil (tylko jeśli masz 100%)
2. Wspólne kontakty
3. Stopień kontaktu (pierwszy, drugi, trzeci)
4. Wspólne grupy

Wypełnienie profilu LinkedIn do 100% jest zatem bardzo ważne, jeśli chcesz znaleźć interesującą ofertę pracy. Jak to zrobić? Czytaj dalej.
Nagłówek

To najważniejsza część twojego profilu. Nie marnuj czasu rekruterów na zastanawianie się, jakie są twoje mocne strony. Pisz zwięźle i konkretnie, używając słów, na które może zwracać uwagę potencjalny pracodawca. Oznacz też swoją lokalizację. Dzięki temu aż 23-krotnie zwiększysz swoje szanse na bycie wyszukanym.

Imię i Nazwisko

Trzy zasady: poprawnie użyte wielkie i małe litery, żadnych ksywek, żadnych inicjałów. To takie proste.

Adres URL

Dopasuj adres URL swojego profilu na LinkedIn tak, by łatwiej było Cię znaleźć. Możesz to zrobić po ustanowieniu profilu publicznego klikając na "Edytuj profil publiczny i adres URL".

Zdjęcie profilowe

Nie bez powodu określa się je jako profesjonalne zdjęcie profilowe. Dlatego zrezygnuj z ujęć z ostatnich wakacji na plaży, czy też imprezowych selfie. Dopasuj zdjęcie do oczekiwań branży i potencjalnych klientów.

Podsumowanie

Nie dłuższe niż 2000 znaków. Przedstaw w sposób zwięzły i interesujący swoje doświadczenie. Celem jest zainteresowanie czytelnika i sprawienie, by chciał dowiedzieć się więcej. Nie bój się więc napisać, co odróżnia cię od innych, jakie są Twoje największe osiągnięcia, czy najważniejsze umiejętności.

Doświadczenie

- Nazwa stanowiska(100 znaków) na każdą pozycję
- Opis doświadczenia (2000 znaków) na każdą pozycję

W tym punkcie warto wskazać konkretne osiągnięcia potwierdzające doświadczenie. Np. Zamiast pisać, że jest się świetnym Sales Managerem, warto podać liczbowe (procentowe) dane.

Edukacja

- Edukacja / Osiągnięty tytuł (100 znaków)
- Edukacja / opis (1000 znaków)
Pochwal się swoimi mozolnie zdobywanymi tytułami! Dzięki dodaniu tych informacji do profilu, zwiększysz szansę na nawiązanie kontaktów z innymi absolwentami. A nigdy nie wiadomo, dokąd taki kontakt może cię zaprowadzić.

Umiejętności

Uzupełnij profil o najważniejsze umiejętności i mocne strony. Możesz przyciągnąć rekruterów szukających kogoś z twoimi talentami. Dzięki temu średnio 13 –krotnie zwiększysz swoje szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania.

Projekty

Dodaj projekty, nad którymi pracowałeś w czasie studiów lub w poprzedniej pracy. Jeśli możesz, dodaj link. Pamiętaj, aby na bieżąco aktualizować swoje portfolio.

Kontakty i grupy

Postaraj się mieć rozsądną liczbę kontaktów (powiedzmy ok. 300).Podejdź do tematu strategicznie, pamiętając, że to nie Facebook. Skoncentruj się zatem na współpracownikach, ludziach z branży, obecnych i byłych klientach.

Materiał zewnętrzny

fot. Pixabay.com

Słowa kluczowe: portal społecznościowy, dużo znajomych, profil
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Jak zwiększyć swoją popularność na TikToku?
Jak zwiększyć swoją popularność na TikToku?

Zobacz, jak działa algorytm aplikacji.

bankowość mobilna
Raport NetB@nk: III kwartał z dalszym wzrostem aktywnych użytkowników aplikacji mobilnych

Łączna liczba użytkowników aplikacji mobilnych przekroczyła 21 milionów.

BBC
BBC Podcasts Premium już w Polsce

Ile będzie kosztowała usługa?

Polecamy
tiktok
Jak usunąć film na TikToku? - instrukcja krok po kroku

Zobacz, jak w łatwy sposób usunąć nagranie z aplikacji.

Polecamy
Ostatnio dodane
Jak zwiększyć swoją popularność na TikToku?
Jak zwiększyć swoją popularność na TikToku?

Zobacz, jak działa algorytm aplikacji.

bankowość mobilna
Raport NetB@nk: III kwartał z dalszym wzrostem aktywnych użytkowników aplikacji mobilnych

Łączna liczba użytkowników aplikacji mobilnych przekroczyła 21 milionów.