Multimedia - Technologie

Horizon Forbidden West - nowy gameplay i szczegóły walki w grze [WIDEO]

2021-12-07 09:54:01

Sony przybliża nam nowe informacje dotyczące procesu projektowania świata w Horizon Forbidden West. Tym razem przedstawiciele studia Guerrilla Games, odpowiedzialnego za tworzenie gry, ujawnili nowe informacje na temat zagrożeń, które czekają na Aloy, a także sposobów na przygotowanie się do walki. Druga odsłona serii Horizon zadebiutuje 18 lutego 2022 roku i będzie dostępna wyłącznie na konsole PlayStation 4 oraz PlayStation 5.

Horizon Forbidden WestZobacz oficjalne screeny z gry >>

Ewolucja walki w Horizon Forbidden West

Charles Perain, odpowiedzialny za stworzenie modelu walki, oraz Richard Oud, reżyser animacji rozgrywki w Guerrilla, opowiedzieli o swoich priorytetach w trakcie tworzenia gry, które miały na celu rozwinięcie walki z Horizon Zero Dawn oraz kontynuację wolności wyboru gracza w trakcie eksplorowania otwartego świata w Horizon Forbidden West.

- Aloy to sprytna i zwinna wojowniczka. W Horizon Forbidden West narzędzia, którymi dysponuje, generują szeroki wachlarz taktyk, które pozwalają jej walczyć z fizycznie silniejszymi przeciwnikami – od w pełni opancerzonych ludzi po bardzo duże maszyny - mówi Charles Perain.

- Nasze zmiany w projektowaniu bojowym pozostały wierne tożsamości Aloy. Po pierwsze, chcieliśmy nadać rozgrywce dodatkową głębię i zwiększyć limit umiejętności graczy, dzięki umiejętnościom takim jak kombinacje w zwarciu czy "przypływ męstwa". Gracze, którzy spędzą trochę czasu na doskonaleniu swoich umiejętności bojowych, znajdą skuteczne i stylowe sposoby na pozbycie się wrogów. Po drugie, chcieliśmy dostosować się do różnych stylów gry i naprawdę skupić się na wolności wyboru. Dzięki nowej broni i strojom, które można ulepszyć w warsztacie, gracze mogą dostosować swoją taktykę. Na koniec chcieliśmy zaprojektować wymagających wrogów, którzy zachęcą graczy do wykorzystania wszystkich swoich zdolności i umiejętności. Całkowicie nowy zestaw maszyn, a także zaawansowani ludzcy wrogowie utrzymają graczy w napięciu przez całą grę! - zapowiada twórca.

Pewna siebie Aloy i nieustępliwi wrogowie

- Ważne było dla nas, aby gracze czuli, że Aloy rozwinęła swoje umiejętności i pewność siebie, dzięki przygodom w Horizon Zero Dawn i Frozen Wilds - mówi Richard Oud, dyrektor ds. animacji rozgrywki w Guerrilla. - Zdobyła duże doświadczenie, które musimy pokazać w jej animacjach. Naszym celem było pokazanie, że Aloy jest bardziej zdecydowana w przemierzaniu swojego otoczenia – oczywiście nie tracąc z oczu faktu, że jest człowiekiem, więc nie zawsze wszystko układa się dla niej idealnie. Mechanika chwytaka jest tego dobrym przykładem: jest bardziej zwinna i zaradna, ale jednocześnie pokazujemy jej fizyczny wysiłek gdy sie podciąga - tłumaczy Oud.

Zespół AI także odegrał dużą rolę w ulepszeniu systemu walki, zwłaszcza jeśli chodzi o zwiększenie poziomu wyzwań. Główny programista AI, Arjen Beij mówi: - Chcieliśmy, aby wrogowie czuli się bardziej autentycznie, poprawiając płynność i ciągłość ruchu, na przykład, aby wrogowie i towarzysze byli bardziej zdolni do pokonywania nierównego terenu. Sztuczna inteligencja w Horizon Zero Dawn wspierała już pewne dynamiczne zmiany terenu, ale chcieliśmy pójść dalej, dodając skakanie i wspinanie się jako systemową część ich zachowania. Kiedy grasz w grę, sztuczna inteligencja będzie szukać okazji do pójścia na skróty, podczas gdy wcześniej była to uciążliwa droga na około. Teraz więcej maszyn jest zdolnych do pływania i ma możliwość nurkowania i ścigania Aloy pod wodą. Wrogowie ziemno-wodni mogą również używać skoków, aby wchodzić i wychodzić z wody, więc jeśli masz pecha, połączą to z atakiem.

Przejrzystość w walce

Jak tłumaczy Richard Oud: - Po pierwsze, chcieliśmy zapewnić graczom przejrzystość. Każda klasa ludzka lub maszyna jest zaprojektowana wokół przejrzystej funkcji rozgrywki, którą zespół animatorów komunikuje graczowi poprzez działania, postawę i ruch. Opieramy się na czytelnych sylwetkach i zachowaniach, które gracz może rozpoznać, dzięki czemu możesz przewidzieć lub zareagować na ruch wroga. Bawimy się czasem przy tych ruchach, aby nie tylko stworzyć okno okazji, w którym gracz może uderzyć, zablokować lub uciec, ale także pokazać pewne cechy osobowości w samych animacjach.

Wtedy mamy reakcje gracza i wroga. Ściśle współpracujemy z projektantami gry, aby upewnić się, że otrzymamy zabawną, ale wymagającą rozgrywkę, zachowując jednocześnie autentyczność postaci. Wrogowie zwykle mają trochę czasu na pokazanie swoich zamiarów, więc gracz może odpowiednio zareagować i uzyskać szybką i prawie natychmiastową odpowiedź z danych wejściowych.

Na koniec przyjrzymy się przepływowi i rytmowi zarówno ludzkich, jak i maszynowych wrogów, aby uczynić scenariusz walki bardziej interesującym. Na przykład eksperymentujemy z różnymi zasięgami (krótkie lub długie), wieloma kierunkami (do przodu, na boki, w górę itp.), szybkością i timingiem (szybkie lub wolne uderzenia) oraz siłą (małe lub duże obrażenia)
.



MD/ip

fot. materiały prasowe Sony

Słowa kluczowe: rozgrywka, 2022, premiera, Aloy, Guerrilla Games

Horizon Forbidden West - screeny z gry PS5 (14)

Horizon Forbidden West - screeny z gry PS5  - Zdjęcie nr 1
Horizon Forbidden West - screeny z gry PS5  - Zdjęcie nr 2
Horizon Forbidden West - screeny z gry PS5  - Zdjęcie nr 3
Horizon Forbidden West - screeny z gry PS5  - Zdjęcie nr 4
Horizon Forbidden West - screeny z gry PS5  - Zdjęcie nr 5
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Mortal Kombat 1 Sezon 5: Burza
Mortal Kombat 1 Sezon 5: Burza debiutuje wraz z nowym zwiastunem

Do gry trafiają nowe wyzwania, elementy fabularne, walki z bossami, nagrody i skórki postaci.

Assassin's Creed Mirage
Assassin's Creed Mirage za darmo przez ograniczony czas

Podczas darmowej wersji próbnej gracze będą mieli dostęp do pierwszych 2 godzin gry.

Polecamy
Najlepsze gry na imprezę

W co grać ze znajomymi? Poznaj produkcje, które rozkręcą każdą domówkę!

Far Cry 6
Far Cry 6 - recenzja

Bezwzględny dyktator kontra Ty - Dani Rojas. Czy to dobra gra?

Polecamy
Ostatnio dodane
Mortal Kombat 1 Sezon 5: Burza
Mortal Kombat 1 Sezon 5: Burza debiutuje wraz z nowym zwiastunem

Do gry trafiają nowe wyzwania, elementy fabularne, walki z bossami, nagrody i skórki postaci.

Assassin's Creed Mirage
Assassin's Creed Mirage za darmo przez ograniczony czas

Podczas darmowej wersji próbnej gracze będą mieli dostęp do pierwszych 2 godzin gry.

Popularne
HP Pavilion 6000
Test laptopa HP Pavilion dv6000

Wraz ze wzrostem popularności komputerów przenośnych, na rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących tego typu urządzenia. Ale nie każda firma może się pochwalić wysoką renomą wśród klientów. Na pewno ten problem nie dotyczy firmy Hewlett-Packard...

40 gier komputerowych naszej młodości
40 gier komputerowych naszej młodości

Prezentujemy nostalgiczne wspomnienie o wspaniałych grach komputerowych, które bezlitośnie pożerały za młodu nasz cenny czas.

Mój własny serwer FTP
Mój własny serwer FTP

Artykuł przedstawia instalację i podstawową konfigurację najprostszych i bardzo popularnych serwerów ftp zarówno jeżeli chodzi o linuxa jak i System Windows XP