Po godzinach - Technologie

Najwięcej Polaków czeka na femtokomórki

2008-07-02 17:35:04
 Aż 67% ankietowanych Polaków deklaruje zakup femtokomórek (ang. femtocells) - tak wynika z badań przeprowadzonych na grupie ponad 1800 użytkowników telefonów komórkowych i internetu w sześciu europejskich krajach na zlecenie Motoroli.

Na międzynarodowej konferencji Femtocells Europe 2008 w Londynie Motorola przedstawiła rezultaty badań nastawienia europejskich konsumentów do nowej, technologii femtokomórek.

Mimo tego, że początkowo większości respondentów (75%) trzeba było przedstawić najważniejsze korzyści płynące z wprowadzenia femtokomórek, idea spotkała się z akceptacją. Lepszy sygnał komórkowy w domu, lepsza jakość połączeń oraz niższe koszty rozmów przeprowadzanych z domu.

Polacy są najbardziej otwarci na technologię femtokomórek - 67% respondentów zadeklarowało zakup tego urządzenia w Polsce, w Hiszpanii 62%, we Włoszech 61%, we Francji 34%, w Wielkiej Brytanii 34%, a w Niemczech 33%.

Użytkownicy nowej technologii, która łączy cechy telefonii stacjonarnej, internetowej, mobilnej i dostępu do internetu, będą czerpać korzyści z lepszego zasięgu w pomieszczeniach, maksymalnej prędkość transferu danych, jednego rachunku za wszystkie usługi telekomunikacyjne, ograniczenia opłat za połączenia oraz niezawodnej łączność w domu i poza nim. To wszystko będzie dostępne przez znane już telefony komórkowe typu 3G.

Femtokomórki mogą zmienić typowe dla nas korzystanie z telefonów komórkowych. W Polsce 41% respondentów stwierdziło, że dzięki tej technologii częściej korzystaliby z telefonu komórkowego w domu. Badanie wykazało również, że femtokomórki są postrzegane jako kolejny element, który rozbudowuje i uzupełnia domowe centrum multimedialne. 51% respondentów było bardzo zainteresowanych wykorzystaniem femtokomórki do tego celu przez całą rodzinę.

Femtokomórki mogą być obsługiwane przez dostawcę posiadającego licencjonowane pasmo. Z badań wynika, że 54% respondentów zadeklarowało chęć zakupienia femtokomórki od swojego dostawcy łącza szerokopasmowego, co wskazuje na to, że konsumenci mogą postrzegać tę technologię jako poszerzenie usług szerokopasmowych. Jednocześnie 1/3 respondentów jest zainteresowana włączeniem femtokomórek do pakietu usług telekomunikacyjnych. Te wyniki podkreślają możliwość zintegrowania mobilnych i szerokopasmowych usług.

- Nasze badania potwierdzają, że konsumenci są zainteresowani lepszą jakością usług oraz redukcją kosztów, które zapewniają femtokomórki. Użytkownicy mają większe wymagania wobec swoich dostawców łączności oraz poszukują dostępu do multimediów - podkreśla Joe Cozzolino, wiceprezydent i dyrektor zarządzający EMEA działu Home and Networks Mobility w Motoroli.

Motorola - lider rozwiązań związanych z femtokomórkami - przewiduje, że staną się one integralną częścią domowej łączności. Tym samym operatorzy będą mogli pozyskać i utrzymać nowych klientów, dzięki wydajniejszym usługom oraz nowym aplikacjom przy równoczesnym obniżeniu kosztów ich dostarczania.

Coraz więcej urządzeń trafia do naszych domów, a dla każdego użytkownika istotna jest łatwość ich obsługi: typu "plug & play". Badania wykazują, że więcej respondentów byłoby zainteresowanych zakupem femtokomórki, jeśli nie musieliby martwić się ustawieniami, konfiguracją z siecią i infrastrukturą operatorów.

- Zapotrzebowanie na produkty typu femtokomórki nie ogranicza się wyłącznie do usług głosowych. Badania jasno wykazują, że jest to okazja, by włączyć telefony komórkowe do grupy urządzeń odpowiadających za łączność w domu, która kładzie nacisk na multimedia i łączność głosową. Dostawcy powinni jak najszybciej wykorzystać tę tendencję i stworzyć odpowiednie produkty oraz zintegrowane usługi - mówi Stuart Carlaw, wiceprezydent działu mobile wireless w ABI Research.

Motorola jest liderem w dziedzinie dostarczania abonenckich rozwiązań femtokomórek, włączając w to szeroki wachlarz urządzeń, wszechstronny koncentrator RAN Gateway, platformę zarządzającą zarówno urządzeniami końcowymi, infrastrukturą sieciową jak i usługami.

Więcej informacji dotyczących rozwiązań w tej dziedzinie: www.motorola.com



Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Światowy Dzień Baterii
Co Polacy wiedzą o bateriach? Świadomość raczej na minus

Mamy dane z raportu "Między plusem a minusem - co Polacy wiedzą o bateriach i jak sobie radzą z ich segregacją?".

przelew bankowy w weekend
Czas przelewu - co zmienia pora dnia i weekend? Łódź

Często zdarza się, że konsumentom zależy, aby środki jak najszybciej dotarły do odbiorcy. Co zrobić, żeby tak się stało?

e-commerce
Buty do biegania a przyszłość e-commerce

Z niedawnego badania Visa wynika, że ci młodzi ludzie mają całkiem jasne wyobrażenie tego, jak technologia będzie wpływać na ich życie.

Polecamy
Fresh 'n Rebel Soul
Domowy głośnik z duszą - nowość Fresh 'n Rebel Soul

Holenderska marka znana jest z tego, że na równi z wysoką jakością odtwarzanego dźwięku, dba również o niepowtarzalny design i kolorystykę urządzeń.

Czym są Vocaloidy? Oto najpopularniejsze wirtualne gwiazdy!

Poznaj świat syntezatorów śpiewu, które zainspirowały wielu twórców to stworzenia wielu niezwykłych dzieł.

Polecamy
Ostatnio dodane
Światowy Dzień Baterii
Co Polacy wiedzą o bateriach? Świadomość raczej na minus

Mamy dane z raportu "Między plusem a minusem - co Polacy wiedzą o bateriach i jak sobie radzą z ich segregacją?".

przelew bankowy w weekend
Czas przelewu - co zmienia pora dnia i weekend? Łódź

Często zdarza się, że konsumentom zależy, aby środki jak najszybciej dotarły do odbiorcy. Co zrobić, żeby tak się stało?