Internet - Technologie

Cztery mity reklamy internetowej

2011-03-22 15:27:13

Reklama internetowa wciąż rośnie w siłę i goni telewizyjną. Jednak wokół tej formy reklamowania się firm narosło wiele nieporozumień i mitów żyjących własnym życiem. Poniżej lista tych najczęściej powtarzających się.

Mit 1: Nie widzę swoich reklam. Kampania jest nieskuteczna. Za co ja płacę?

Na ruchliwej ulicy funkcjonuje sklep, do którego jednak nikt nie wchodzi, klienci jedynie na krótko przystają przed witryną. Co robi zatroskany o brak klientów sprzedawca? Zmienia wystrój lub całą koncepcję okna sklepu. Skoro klienci nie wchodzą do środka, witryna sklepu nie jest właściwa. I tak właśnie jest z linkami sponsorowanymi, które są często wyświetlane, ale nie klikane przez internautów. Spada ich jakość, obniża się również wynik jakości słów kluczowych, ceny rosną, a nawet  pewna grupa reklam zostaje wstrzymana dla użytkownika, który ogląda, ale nie klika w linki AdWords. Dany internauta nie jest widocznie zainteresowany wystrojem sklepu (wyświetlanymi reklamami), zatem dla niego specjalnie przygotujemy inny wystrój (wyświetlimy inne linki sponsorowane).Tak właśnie działa mechanizm AdWords.

Mit 2: Nie warto kierować reklamy AdWords na wyszukiwarkę i strony partnerskie.
Warto, ale nie jednocześnie i nie w jednej kampanii. Inaczej dobiera się słowa kluczowe do kampanii kierowanej na wyszukiwarkę, a inaczej na strony partnerskie. Jeśli frazy z kampanii wyszukiwarkowej użyjemy również na stronach z treścią, reklamy mogą się pojawić na stronach... konkurencji reklamodawcy. Zasada doboru słów kluczowych jest następująca: do kampanii w Google dobieramy dużo szczegółowych fraz kluczowych, od jedno do kilku wyrazowych, mniej lub bardziej prestiżowych (zależy to od przyjętej strategii i branży reklamodawcy), pamiętając jednocześnie o wykluczających słowach kluczowych. Do kampanii na stronach z treścią dobieramy ogólne frazy (kategorie), wskazujące na temat witryny, do której chcemy kierować swoje reklamy.

Mit 3: Reklama Google jest nieskuteczna, konkurencja "wyklikuje" moje linki AdWords.
Bardzo możliwe, że konkurencja bądź inne osoby znające mechanizm AdWords wyklikują reklamy. Stąd na karcie „Skuteczność” rubryki nieprawidłowe kliknięcia i współczynnik nieprawidłowych kliknięć. Tutaj dostępne są dane o liczbie i procencie nieprawidłowych kliknięć w każdym dniu kampanii. Te nieuczciwe wejścia na stronę... nic nie kosztują, Google nie pobiera za nie pieniędzy z salda konta. Mechanizm wyłapywania nieprawidłowych kliknięć został dopracowany do tego stopnia, że istnieje swego rodzaju wzorzec zachowań nieuczciwych internautów i programów nabijających kliknięcia. Gdy dane kliknięcie pasuje do wzorca, statystyka „nieprawidłowe kliknięcia” wzbogaca się o dane, a saldo konta nie zostaje obciążone.

Mit 4: Kampanie w linkach sponsorowanych są tylko dla bogatych firm, z dużymi budżetami na reklamę.

AdWords jest dla wszystkich. O sukcesie reklamodawców nie decyduje budżet na promocję, ale wiedza, rozwaga i doświadczenie osób prowadzących kampanie w linkach sponsorowanych. Oczywiście, są w AdWords frazy kluczowe, które mimo dobrych parametrów jakości kosztują kilka lub kilkanaście złotych za miejsce na dobrze eksponowanych pozycjach rankingu reklam. Jednak czy takie słowa zapewniają klientów, konwersje czy prestiż marce reklamodawcy? To już zupełnie inne kwestie, często nie związane z miejscem w zestawieniu reklam czy wysokością budżetu na AdWords. Tworząc kampanie linków sponsorowanych, warto na wstępie dokładnie określić własne cele marketingowe, wskazać dobre i słabe strony oferty, skupić się na analizie fraz kluczowych, mieć na uwadze długi ogon fraz, dynamikę rozwoju języka, w którym reklamujemy - i w końcu - wsłuchiwać się w kierunki rozwoju reklamy w sieci.

Paweł Rybak
wiceprezes Sunrise System

Słowa kluczowe: reklama w internecie opinie adwords google odsłony
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
  • targi RemaDays [0]
    Agnieszka
    2016-12-21 19:34:56
    Wszyscy zainteresowani reklamą i poligrafią powinni zajrzeć na targi RemaDays, które odbędą się 15 lutego. Są organizowane ciekawe konkursy branżowe, więc myślę, że warto zajrzeć. Co roku wystawia się wiele firm, inspiracji będzie wiele.
  • Tych bledow mozna uniknac [0]
    wala
    2012-06-14 19:42:42
    U nas to się nie zdarza zapraszam do kontaktu http://www.online-advertising.pl/
Zobacz także
Jak zwiększyć swoją popularność na TikToku?
Jak zwiększyć swoją popularność na TikToku?

Zobacz, jak działa algorytm aplikacji.

bankowość mobilna
Raport NetB@nk: III kwartał z dalszym wzrostem aktywnych użytkowników aplikacji mobilnych

Łączna liczba użytkowników aplikacji mobilnych przekroczyła 21 milionów.

BBC
BBC Podcasts Premium już w Polsce

Ile będzie kosztowała usługa?

Polecamy
tiktok
Jak usunąć film na TikToku? - instrukcja krok po kroku

Zobacz, jak w łatwy sposób usunąć nagranie z aplikacji.

memy 2022
Top 10 najpopularniejszych memów 2022 [Zestawienie]

Jakie memy mogliśmy oglądać w 2022 roku?

Polecamy
Ostatnio dodane
Jak zwiększyć swoją popularność na TikToku?
Jak zwiększyć swoją popularność na TikToku?

Zobacz, jak działa algorytm aplikacji.

bankowość mobilna
Raport NetB@nk: III kwartał z dalszym wzrostem aktywnych użytkowników aplikacji mobilnych

Łączna liczba użytkowników aplikacji mobilnych przekroczyła 21 milionów.